در روزهای گذشته و در آستانه تعطیلات نوروزی و پیش‌بینی افزایش مسافران شهرهای مختلف، برخی آژانس‌های هواپیمایی بلیت مسیرهای پرتقاضا را به همراه اقامت یک‌شبه به فروش می‌رسانند.

فروش اجباری تور همراه بلیت هواپیما ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین در روزهای گذشته و در آستانه تعطیلات نوروزی و پیش‌بینی افزایش مسافران شهرهای مختلف، برخی آژانس‌های هواپیمایی بلیت مسیرهای پرتقاضا را به همراه اقامت یک‌شبه به فروش می‌رسانند؛ بدین ترتیب در حالی که درماه‌های گذشته شرکت‌های هواپیمایی نتوانستند حرف خود را برای افزایش قیمت بلیت هواپیما به کرسی بنشانند، چارترکنندگانی که بلیت‌ها را به قیمت مصوب از ایرلاین‌ها خریده‌اند، زحمت افزایش قیمت را متقبل شدند.

این موضوع موجب واکنش سازمان هواپیمایی کشوری شد و جعفر یازرلو، سخنگوی این سازمان به‌تازگی از صدور بخشنامه ممنوعیت فروش اجباری بلیت هواپیما به مسافران خبرداد و گفت: نظر به در پیش بودن ایام تعطیلات عید نوروز و لزوم مدیریت امور در جهت تامین بلیت هواپیما، انجام به‌موقع پروازها و ایفای تعهدات شرکت‌های هواپیمایی در هنگام بروز تأخیر، سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه تمهیدات و الزامات اجرایی نوروز ۱۴۰۲ را صادر کرد.

وی افزود: براساس این بخشنامه فروش اجباری (فروش تور همراه بلیت در مواقعی که مسافران متقاضی خرید صرفا بلیت هستند یا تحمیل هرگونه شرایط غیر از خواست مسافران به آن‌ها) ممنوع بوده و ارائه هر گونه خدمات به مسافران باید با در نظر گرفتن ظرفیت‌های خالی صندلی و توافق و رضایت مسافران باشد.

وی تصریح کرد: رعایت سقف قیمت بلیت تعیین‌شده مطابق نرخنامه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ در تمامی مسیرهای داخلی و نظارت کامل بر عملکرد تمامی نمایندگان فروش و برخورد با متخلف یا متخلفان از سوی واحد بازرگانی آن شرکت هواپیمایی الزامی است.

ممنوعیت فروش بلیت غیرقابل استرداد در تمامی مسیرهای داخلی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین تصریح کرد: براساس این بخشنامه فروش بلیت غیرقابل استرداد در تمامی مسیرهای داخلی اعم از چارتری یا سیستمی ممنوع شد. بدین منظور درج هزینه CRCN (هزینه کنسلی) در تمامی بلیت‌های صادره جهت رویت و اطلاع مسافر اجباری است.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری یازرلو ضمن تأکید بر اطلاع‌رسانی صحیح و به‌ موقع در خصوص تغییرات برنامه پروازی به مسافران گفت: رعایت دستورالعمل حقوق مسافر هوایی در هنگام بروز تاخیر و ابطال پرواز توسط آن شرکت هواپیمایی الزامی است.

به گزارش ایسنا، آخرین اعمال قیمتی که به‌صورت قانونی اعلام شده سقف قیمت‌ها را نشان می‌دهد و مسافران در صورت مواجهه با قیمت‌های نامتعارف، به سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کرده و شکایت خود را اعلام کنند تا به این شکایات رسیدگی شود.

  • آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی بدون افزایش قیمت

۳۵۲۲۰

منبع: khabaronline-1740523

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.