مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان گیلان گفت: محیط‌بانان پاسگاه سرمحیط‌بانی اشکورات رودسر موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر شدند.

تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در ‌گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان گفت: محیط‌بانان پاسگاه سرمحیط‌بانی اشکورات رودسر موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع اشکورات رودسر شدند.

وی در این‌باره اظهار داشت:‌ ماموران یگان پاسگاه سر محیط‌بانی اشکورات رودسر در پایش‌های میدانی خود در مناطق شکار ممنوع اشکورات با شناسایی مسیر حرکت پلنگ در این منطقه و نصب دوربین‌های تله‌ای، موفق به ضبط تصویر از این گونه ارزشمند شدند .

وی با بیان اینکه پس از مشاهدات علائمی از جمله ردپا و سرگین پلنگ توسط محیط‌بانان و کارشناسان، از حضور این گونه ارزشمند در منطقه شکار ممنوع اشکورات اطمینان حاصل شد، خاطرنشان کرد: مشاهده پلنگ در این منطقه بیانگر پویا بودن اکوسیستم و وجود امنیت و تغذیه مناسب برای این گونه بوده که به واسطه تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی محقق شده است و طی چند سال اخیر خوشبختانه شاهد پراکنش خوب پلنگ در استان هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان در پایان ضمن اشاره به اهمیت مشارکت عموم مردم در حفاظت از محیط‌زیست، افزود: انتظار داریم مردم شریف استان گیلان به ویژه ساکنان جوامع محلی محیط بانان را در حفاظت از طبیعت و حیات وحش یاری کنند.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.