۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
کد خبر: 855866

دیپلمات ارشد روسیه با بیان اینکه شانس احیای برجام وجود دارد بر عزم کشورش برای تکمیل مذاکرات رفع تحریم‌های وین تأکید کرد.

اولیانوف: شانس احیای برجام وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با تأکید بر اینکه شانس احیای برجام وجود دارد آمادگی مسکو برای تکمیل مذاکرات رفع تحریم‌های وین را یادآوری کرده است.

اولیانوف در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد که روسیه مصصم است مذاکرات برای تکمیل مذاکرات برجام در اسرع وقت انجام شوند.

اولیانوف در این بیانیه که خبرگزاری ایتارتاس روز چهارشنبه بخش‌هایی از آن را منتشر کرده گفت: «ما تعهد قوی خود برای تکمیل اقدامات جهت بازگرداندن برجام به شکل اولیه‌اش را مورد تأکید مجدد قرار می‌دهیم. نمی‌توانیم اجازه بدهیم با قرار گرفتن این روند در مسیر تنش‌های غیرقابل کنترل، آن را (برجام را) از دست بدهیم.»

اولیانوف در عین حال با رد اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد که غرب آماده اقدامات سازنده نیست.

وی گفت: «ایران به مانع‌تراشی در مسیر تکمیل مذاکرات برای احیای برجام متهم شده است. در حالی که این کشورهای غربی هستند که آماده این کار نیستند. اگر آنها مانع‌تراشی در این روند را متوقف می‌کردند زمینه‌های نگرانی درباره برنامه هسته‌ای ایران از بین می‌رفت.»

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.