بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک ایپسوس – رویترز، اکثریت قاطع آمریکائی ها با کمک مالی به بانک های بحران زده از جیب مالیات دهندگان مخالف هستند.

اکثریت آمریکائی‌ها: زیان بانک‌ها از جیب مردم جبران نشود

 بر اساس یافته های این نظرسنجی، ۸۴ درصد از مردم آمریکا از جمله اکثریت چشمگیری از هواداران هر دو حزب اصلی این کشور، متفق القول بر این باور هستند که مالیات دهندگان نباید بار جبران مشکلات ناشی از سوء مدیریت بانک ها را بر دوش کشند.

به نوشته رویترز، نتایج این افکارسنجی نشان می دهد که در صورت تزلزل در صنعت بانکداری آمریکا و نیاز به مداخله بیشتر دولت دموکرات «جو بایدن»، احتمال دارد واشنگتن با مشکلات سیاسی رو به رو شود.

در ادامه گزارش رویترز آمده که ۴۹ درصد از پاسخ دهندگان (۴۰ درصد از جمهوری خواهان و ۵۵ درصد از دموکرات ها) با کمک مالی دولت به موسسات مالی موافق هستند.

در نظرسنجی سال ۲۰۱۲ ایپسوس – رویترز، فقط ۲۰ درصد از جمهوری خواهان و ۵۳ درصد از دموکرات ها با کمک های دولتی به بانک ها موافق بودند که این تفاوت نشان دهنده افزایش رغبت جمهوری خواهان به چنین راه کاری است.

در نظرسنجی اخیر، ۷۷ درصد از داوطلبان گفتند که سهامداران و مدیرانی که از بانک های بحران زده منتفع شده اند، باید سودهای دریافتی را به سپرده گذاران تسلیم کنند.

نظرسنجی یادشده ظرف۲ روز، به صورت آنلاین و از میان یک هزار و ۴ پاسخ دهنده انجام شد و حاشیه خطای آن ۴ درصد است.

از سال گذشته میلادی که بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) برای کاهش نرخ تورم، نرخ بهره را افزایش داد، سهام شرکت های حوزه آی تی که سهم عمده ای از سرمایه گذاری «اس وی بی» را به خود اختصاص داده بودند، با افت ارزش رو به رو شدند.

با بحرانی شدن فشارهای مالی ناشی از سیاست های بانک مرکزی، این بانک هفته پیش اعلام کرد که بخشی از اوراق بهادار در اختیار خود را با ضرر فروخته و به دنبال فروش ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار سهام است تا بتواند زیان های وارده را جبران کند. این بیانیه موجب شد تا علاوه بر مشتریان عادی، سرمایه گذران مطرح نیز دست به فروش سهام این بانک و خروج سرمایه های خود زنند.

اندکی پس از تعطیلی اس وی بی، مقام های فدرال بانک زیانده سیگنچر (Signature Bank) (فعال در حوزه رمز ارز) را نیز تعطیل و مصادره کردند. این بانک مستقر در نیویورک تا پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار دارایی و ۸۸ میلیارد دلار سپرده را ثبت کرده و در روزهای اخیر همانند «اس وی بی» با افزایش خروج سپرده ها رو به رو شده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.