یک مقام پلیس در ایالت آریزونا اعلام کرد که یک قطار باری حامل مواد خطرناک در غرب این ایالت از ریل خارج شده است.

خروج قطار از ریل در آمریکا اینبار در ایالت آریزونا

آنیتا مورتنسن سخنگوی پلیس شهرستان موهاو در ایالت آریزونا عصر چهارشنبه به وقت محلی گفت که قطار در نزدیکی شهر تاپاک، نزدیک مرز ایالت با کالیفرنیا و نوادا از ریل خارج شد. وی هیچ اشاره‌ای به نشت مواد خطرناک از واگن واژگون شده نکرد.

او گفت که پلیس به هیئت ملی ایمنی حمل و نقل و شرکت راه آهن BNSF، دو نهادی که به گفته او مسئول رسیدگی هستند، اطلاع داده است.

به گفته سرویس ملی هواشناسی آمریکا، برای تاپاک تا اوایل عصر چهارشنبه هشدار گردباد صادر شده بود اما هنوز مشخص نیست که آب و هوای بد نقشی در این حادثه داشته است یا خیر.

در اوایل فوریه، یک قطار متعلق به شرکت نورفولک ساترن، حامل مواد شیمیایی سمی در شرق ایالت اوهایو از ریل خارج شد و موجب آتش سوزی گسترده‌ای شد که دود غلیظی در هوای روستای «فلسطین شرقی» پخش شد. این امر دستور تخلیه، بسته شدن مدارس و جاده ها در مورد ایمنی راه آهن را به دنبال داشت.

یکی دیگر از قطارهای نورفولک ساوترن در ۴ مارس (۱۳ اسفند) در اوهایو از ریل خارج شد. هیچ ماده خطرناکی در آن نبود، اما خروج از ریل نگرانی‌ها در مورد ایمنی ریل و عملکرد شرکت را بیشتر کرد.

روز سه شنبه، دادستان کل اوهایو یک شکایت فدرال علیه نورفولک ساترن تنظیم کرد و آن را متهم کرد که خروج از ریل در روستای فلسطین شرقی محصول سهل انگاری و بی احتیاطی این شرکت بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.