با توجه به عدم توافق اتحادیه‌ها و کارفرمایان بر سر دستمزدها، اعتصاب‌ها در بخش‌های مختلف خدمات عمومی در آلمان در اعتراض به دستمزدها امروز و فردا و روزهای آینده هم ادامه دارد.

تداوم اعتصاب در بخش‌های مختلف خدمات عمومی در آلمان

 روزنامه "پاسایر نویه پرسه" آلمان در گزارشی نوشت: هنوز فاصله زیادی بین الزامات چانه زنی جمعی برای کارکنان بخش دولتی آلمان و آنچه کارفرمایان ارائه می دهند وجود دارد. به این ترتیب اعتصابات در بسیاری از ایالت های آلمان همچنان ادامه دارد.

در آستانه دور سوم چانه زنی دسته جمعی برای بخش دولتی، کارمندان در چندین ایالت فدرال آلمان روز چهارشنبه هم مشاغل خود را کنار گذاشتند. آنها به دنبال یک فراخوان سراسری برای اعتصاب، از جمله برای بیمارستان ها، کلینیک های روانپزشکی، خانه های سالمندان و خدمات اورژانس، همانطور که توسط اتحادیه وردی اعلام شد، دست به این اعتصاب ها زدند. مذاکرات برای حدود 2.5 میلیون کارمند فدرال و محلی در سراسر کشور در حال انجام است.

بر اساس اطلاعات اتحادیه وردی اعتصابات هشداردهنده در چندین کلینیک در هامبورگ و کیل با آغاز شیفت صبح آغاز شد. در بایرن نیز، کلینیک ها و بانک های پس انداز بسته ماندند و اعتصاب های هشداردهنده بیشتری در کلینیک ها در روز پنجشنبه در آنجا برنامه ریزی شده است. بر اساس اطلاعات وردی در نیدرزاکسن و هسن، تمرکز بر درمانگاه ها نیز بود. در نیدرزاکسن، سایر مناطق خدمات عمومی مانند مهدکودک ها نیز تحت تأثیر قرار گرفتند.

در ایالت نوردراین-وستفالن نیز شرایط مشابهی وجود داشت. کارکنان مراقبت های بهداشتی در آنجا روز چهارشنبه مشاغل خود را کنار گذاشتند. به گفته وردی، حمل و نقل محلی در دوسلدورف در روز پنجشنبه تمام روز در اعتصاب خواهند بود. طبق اعلام شرکت حمل و نقل کلن، حمل و نقل محلی در این شهر دوشنبه و سه شنبه آینده تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. برای روز جمعه، اتحادیه در کلن همچنین خواستار اعتصاب هشداردهنده مهدکودک ها شده است.

همچنین در جریان اعتصابات هشداردهنده سراسری در بخش عمومی، چند فرودگاه روز جمعه در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

فرودگاه اشتوتگارت و بزرگترین فرودگاه‌های ایالت نوردراین-وستفالن در روز جمعه مجدداً هیچ پرواز منظمی وجود نخواهد داشت. این خبر را فرودگاه های اشتوتگارت، دوسلدورف و کلن/بن روز چهارشنبه پس از فراخوان اتحادیه وردی برای اعتصاب اعلام کردند. بر این اساس تنها فرودهای امنیتی، پروازهای پزشکی و پروازهای نظامی اشتوتگارت امکان پذیر است. 169 جابجایی منظم پرواز برای روز جمعه برنامه ریزی شده بود و حدود 20000 مسافر تحت تأثیر این اعتصاب هشدار قرار گرفتند. این فرودگاه به مسافران توصیه می کند از خطوط هوایی اطلاعات بگیرند و به فرودگاه نیایند.

فرودگاه‌های دوسلدورف و کلن/بن نیز با توجه به اعتصاب‌های هشداردهنده برای روز جمعه، انتظار محدودیت‌های قابل توجهی دارند. سخنگوی فرودگاه کلن/بن روز چهارشنبه به خبرگزاری آلمان گفت: لغو های قابل توجهی در عملیات پروازی انتظار می رود. وی افزود: از مسافران درخواست می شود که از قبل وضعیت پرواز خود را با شرکت هواپیمایی یا اپراتور تور خود بررسی کنند.

در بادن-وورتمبرگ، علاوه بر اشتوتگارت، یک اعتصاب هشداردهنده یک روزه در فرودگاه کارلسروهه/بادن-بادن نیز برگزار شد. این اتحادیه روز چهارشنبه در اشتوتگارت اعلام کرد که انتظار می رود زمان انتظار طولانی تر و حتی لغو پروازها وجود داشته باشد.

به گفته وردی، ارائه دهندگان خدمات FraSec و Securitas Aviation که در امنیت هوانوردی و بازرسی مسافر و کالا فعالیت می کنند، در اشتوتگارت اعتصاب کردند. اتحادیه وردی گفت: کارکنان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات زمینی و کارکنان شرکت بهره‌برداری فرودگاه نیز به اعتصاب فراخوانده شدند.

اتحادیه وردی روز پنجشنبه به اعتصاب های هشداردهنده در شرکت های حمل و نقل عمومی محلی ادامه داد. طبق اعلام سخنگوی راین‌بان، از ساعات اولیه صبح، کارمندان دوسلدورف شرکت راین‌بان و رجیوبان جی‌ام‌بی‌اچ و ریجیوبان فاhrbetriebsgesellschaft (S28 و RE47) دست به اعتصاب زده‌اند. این شرکت اعلام کرد که اعتصاب هشدار دهنده یک روزه تمام خطوط مترو، تراموا و بیشتر خطوط اتوبوس راین‌بان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

قرار است حدود 1500 کارمند در طول روز کار خود را متوقف کنند. شهر دوسلدورف، منطقه متمن، شهر میربوش و اتصالات به دویسبورگ، کرفلد، نویس و راتینگن به طور خاص تحت تأثیر قرار گرفته اند.

اتحادیه وردی خواهان 10.5 درصد دستمزد بیشتر، اما حداقل 500 یورو بیشتر در ماه، برای حدود 2.5 میلیون کارمند در خدمات عمومی فدرال و محلی در سراسر کشور است. طرف کارفرما تاکنون پنج درصد پول بیشتر را در دو مرحله و پرداخت یکباره 2500 یورو را پیشنهاد کرده است. دور سوم مذاکرات قرار است 27 تا 29 مارس در پوتسدام برگزار شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.