تیم مایوپولوس (Tim Mayopoulos)، مدیر اجرایی جدید بانک سیلیکون‌ولی، روز سه‌شنبه در جلسه‌ای که به صورت مجازی برگزار شد از مشتریان برتر سرمایه‌گذاری خطرپذیر این بانک ورشکسته خواست تا سپرده‌های خود را به بانک جدید منتقل کنند.

درخواست مدیرعامل جدید بانک سیلیکون‌ولی از مشتریان این بانک؛ سپرده‌ها را به بانک بازگردانید!

 شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) مدیر عامل سابق انجمن ملی فدرال وام (فَنی مِی) آمریکا را به‌ عنوان رئیس بانک سیلیکون‌ولی جدید (Silicon Valley Bridge Bank N.A)، منصوب کرد.

سقوط بانک سیلیکون‌ولی در هفته گذشته باعث سقوط سهام این بانک و ایجاد نگرانی از سرایت این رویداد به سراسر بازارهای جهانی شد.

بانک سیلیکون‌ولی برای استارتاپ‌ها وام‌دهنده‌ای بزرگ محسوب می‌شد و به‌ عنوان شریک بانکی تقریباً نیمی از شرکت‌های حوزه فناوری و مراقبت‌های بهداشتی مبتنی‌ بر سرمایه‌گذاری آمریکا، که در سال ۲۰۲۲ میلادی در بازارهای سهام فهرست شده بودند، فعالیت می‌کرد. هفته گذشته، بیش از ۶۵۰ صندوق با امضای نامه‌ای متعهد شدند که در صورت پیدا شدن یک خریدار جدید برای بانک، به همکاری با آن ادامه خواهند داد.

به گفته شرکت‌کنندگان در جلسه یاد شده، مایوپولوس به مشتریان گفته است سپرده‌های آن‌ها اکنون به بانکی سپرده شده است که یکی از بانک‌ها و مؤسسات مالی امن آمریکا به‌ شمار می‌رود. بانک جدید تسهیلات وام و خطوط اعتباری موجود برای مشتریان خود را بر عهده خواهد گرفت و نگرانی‌های فراوان بسیاری از استارتاپ‌هایی را که با بانک قرارداد وام دارند، کاهش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.