بشار اسد رئیس جمهوری سوریه گفت: هیچ اختلافی بین مردم سوریه و ترکیه وجود ندارد و مشکل در جاه‌طلبی‌های خاصی است که سیاستمداران ترکیه دارند.

بشار اسد: مردم سوریه و ترکیه اختلافی ندارند، مشکل جاه‌طلبی آنکاراست

رئیس جمهوری روز پنجشنبه در گفتگو با روسیا الیوم درباره دیدار با اردوغان تصریح کرد: اولویت ما در حال حاضر خروج نیروهای خارجی غیرقانونی یعنی ترکیه و آمریکا از خاک سوریه است.

اسد گفت: اولویت اردوغان فقط انتخابات است و نه چیز دیگر اما اولویت سوریه، خروج نیروهای خارجی و احیای حاکمیت ملی این کشور است.

وی گفت: در صورت تحقق شرایط، تعیین تاریخ مشخصی برای چنین دیدار مشکل خاصی ندارد و می‌تواند امروز یا فردا باشد.

اسد، سفر رئیس ستاد مشترک آمریکا را به شمال سوریه نشان دهنده آن است که آمریکا بزرگترین دولت سرکش در جهان است.

رئیس جمهوری سوریه در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر چند کردهای میهن پرست در سوریه وجود دارند، اما هر حزب، نیرو یا فردی که در جهت منافع قدرت های بیگانه کار کند، خائن و مزدور است.

اسد، اعلام از سرگیری روابط ایران و عربستان سعودی با میانجیگری چین را یک شگفتانه عالی توصیف کرد.

وی به وجود دوستی وفادارانه میان ایران و سوریه در طول چهار دهه گذشته اشاره کرد و گفت این امر در حوزه عربی دیگر مشکل به حساب نمی آید.

رئیس جمهوری سوریه درباره ادامه تجاوزکاری های رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل بمباران ها را متوقف نکرده و از سال ۲۰۱۳ در حال برهم زدن اوضاع است و درهمین راستا با همکاری آمریکا «داعش» را راه اندازی کرد.

وی گفت که شاهد آغاز یک تحرک عربی و طرح ایده هایی برای حل بحران سوریه هستیم اما آنچه ما منتظر آن هستیم طرح های قابل اجراست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.