پس از پذیرش شکایت دادستانی برای رسیدگی در دادگاه شماره ۱ بارسلون، فدراسیون فوتبال اسپانیا هم در روند رسیدگی به پرداخت‌های بارسلونا به نایب‌رئیس سابق کمیته فنی داوران ورود کرد.

ورود فدراسیون فوتبال اسپانیا به پرونده مالی بارسلونا/ روزهای سخت آبی اناری‌ها

پس از آنکه دادستانی بارسلون علیه باشگاه بارسلونا به دلیل پرداخت‌هایی که به شرکتی متعلق به انریکز نگریرا، نایب‌رئیس وقت کمیته فنی داوران لالیگا داشته، شکایت ثبت کرد، فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز شکایتی رسمی علیه باشگاه بارسلونا ارائه کرد.

پیش‌ازاین آندرئو کمپس، دبیر فدراسیون، اعلام کرده بود که این نهاد نیز قصد دارد از بارسلونا به‌خاطر پرداختی‌های مشکوک به انریکز نگریرا، نایب‌رئیس سابق کمیته داوران فوتبال اسپانیا، شکایت کند.

ادعا می‌شود که بارسلونا در قبال گرفتن اطلاعات از داوران، ۷.۳ میلیون یورو بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ پرداخت کرده است؛ موضوعی که باشگاه کاتالانی در ماه فوریه با انتشار بیانیه‌ای، تمامی این ادعاها را تکذیب کرد و در بیانیه‌اش اعلام کرد که آن‌ها از این تحقیقات آگاه بوده‌اند و تنها یک مشاور خارجی استخدام کرده که گزارش‌های فنی مربوط به داوران حرفه‌ای را برای تکمیل اطلاعات درخواست کادر مربیگری تیم اول و دوم ارائه می‌داد. بارسلونا می‌گوید که این عملی رایج در میان باشگاه‌های حرفه‌ای است.

جرایم موردبحث شامل حبس از ۶ ماه تا ۴ سال، ممنوعیت از فعالیت‌های تجاری خصوصی از یک تا ۶ سال و دیگر جریمه‌های نقدی بر اساس قانون مجازات اسپانیا است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.