نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز، بخش عمده زیارت‌ها با محوریت خانواده اتفاق می‌افتد و اینجاست که نقش هتل‌ها اهمیت مضاعف پیدا می‌کند.

نوروز، بزرگ‌ترین فرصت برای ترویج زیارت خانوادگی است

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای جامعه هتلداران مشهد که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حقیقت این است که اصل فرهنگ در این استان و همه مسائل مرتبط با آن در راستای مفهوم زیارت تعریف شود زیرا اصل هویت مشهدالرضا(ع) به یُمن مجاورت با امام هشتم(ع) شکل گرفته و بر این مبنا، همه‌چیز هم باید در راستای فرهنگ رضوی شکل بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی افزود: تقویت ارتباط جامعه هتلداران با معاونت زیارت و گردشگری استانداری هم از همین قسم است؛ به‌طوری که در مسئله خدمات هتل‌ها، استانداری خراسان رضوی از هزینه‌های روی دست هتلداران بکاهد و در مقابل، از فرصت سرمایه‌گذاری و توجه این خیرین در زیرساخت‌های مشهد و استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه در پیک زیارتی نوروزی باید شرایطی فراهم شود که همه دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در اوج آمادگی باشند، خاطرنشان کرد: پیک نوروزی سفر به مشهد از سایر پیک‌های زیارتی جداست. در سایر مناسبت‌ها، افراد در قالب هیئت‌ها به زیارت امام هشتم(ع) مشرف می‌شوند و از این بابت، دغدغه‌ای برای اسکان و اقامت وجود ندارد اما در ایام نوروز، بخش عمده زیارت‌ها با محوریت خانواده اتفاق می‌افتد و اینجاست که هتل‌ها و خانه مسافرها اهمیت مضاعف پیدا می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: خوشبختانه امروزه دولت به این جمع‌بندی رسیده که از همه ظرفیت‌ها و حتی امکانات ملی برای پیک‌های زیارتی مشهد استفاده کند. با این حال، بازهم نیاز است تا ظرفیت خیران در خدمت فرصت‌های سرمایه‌گذاری قرار بگیرد و مسئله زائرسراها از جمله آن فرصت‌هاست که می‌تواند امکان زیارت ارزان را برای مسافران فراهم کند و بر این اساس، قشر گسترده‌ای از مردم که از طبقه متوسط و ضعیف هستند، می‌توانند بدون نگرانی از هزینه‌های سفر به مشهدالرضا(ع) مشرف شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: در روایات ذکر شده امام رضا(ع) همواره خادمان خود را جزئی از خانواده می‌دانست و به آن کیفیت با آن‌ها رفتار می‌کرد. بر همین اساس، هتلداران هم جزو خانواده امام رضا(ع) هستند و امیدواریم تا برکت عنایت زیارت امام هشتم شامل حال همه آن‌ها باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.