۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 858745

هنگامی که صحبت از سفر می‌شود، افراد گزینه‌های مختلفی را برای بازدید از مناطق گردشگری پیش رو دارند. اما یکی از توریستی ‌ترین منطقه ایران، جزیره قشم است که سالانه افراد زیادی برای بازدید ازجاذبه‌های گردشگری بی نظر، به این جزیره سفر می‌کنند.

چه ماشین هایی اجازه ورود به قشم را دارند؟

مسافران برای سفر به این جزیره می‌توانند از راه‌های هوایی و زمینی استفاده کنند که هر کدام از این روش‌ها زیبایی‌ها و هیجان‌های مخصوص به خود را دارد. اما سفر زمینی و آن هم با ماشین شخصی لذت دیگری دارد که با استفاده از آن می‌توانید از زیبایی‌های مسیر نیز نهایت لذت را تجربه کنید. تقریبا ورود همه ماشین‌ها به جزیره قشم مجاز است اما تحت شرایطی برخی از خودروها اجازه ورود به این جزیزه را ندارند. ورود ماشین‌ها به جزیره قشم قوانینی دارد که رانندگان لازم است به این قوانین و نکات توجه کنند. 

چه ماشین هایی اجازه ورود به قشم را دارند؟

چرا باید با خودرو شخصی به قشم سفر کنیم؟

نکته جالب درباره سفر به قشم این است که می‌توانید از هر نقطه در ایران، سوار خودرو شخصی خود شوید و به سمت جنوب ایران حرکت کنید. طبعا مسیر دریایی بین بنادر ایران تا جزیره به صورت دریایی و با شناور انجام می‌شود.

خوشبختانه امکان بردن ماشین شخصی به جزیره برای مسافران وجود دارد و شما می‌توانید در طول مسیر از شهرهای دیگر و جاذبه های گردشگری آنها نیز دیدن کنید. برای مثال اگر از مبدا تهران حرکت می‌کنید، می‌توانید در طول راه به قم، کاشان، اصفهان و لار هم سری بزنید و جاذبه های بی نظیر شهرهای مرکزی ایران را ببینید.

چه اتومبیل هایی حق سفر به قشم را دارند؟

اگر می‌خواهید با ماشین شخصی خود به منطقه آزاد قشم سفر کنید، لازم است به نکاتی توجه کنید؛ زیرا ماشین‌های شخصی با داشتن مدارک مناسب اجازه سفر به قشم را خواهند داشت. اما در حالت کلی سفر به قشم با ماشین شخصی محدودیت خاصی ندارد و افراد می‌توانند با هر ماشینی به این جزیره سفر کنند.

برای سفر زمینی به قشم باید خودتان را به بندر پل برسانید. اگرچه برای رفتن به قشم از بندرعباس و اسکله های مختلف می توانید اقدام کنید، اما اگر می‌خواهید با ماشین به قشم بروید باید به بندر پل بروید.

چه ماشین هایی اجازه ورود به قشم را دارند؟

فقط توجه داشته باشد که زمانی‌ که شرایط آب‌ و هوایی قشم مناسب نباشد، امکان جا به‌ جایی به این جزیره وجود ندارد. این ممنوعیت نیز برای جلوگیری از صدمات جانی و مالی به مسافران ایجاد شده است. در ادامه قوانینی را که برای ورود به بندر پل و حمل خودرو به قشم مورد نیاز است را معرفی می‌کنیم.

قوانین ورود خودرو به قشم چیست؟

۱. هر نوع وسایل نقلیه از جمله ماشین شخصی برای ورود به جزیره باید بیمه‌ نامه شخص ثالث و معاینه فنی معتبر داشته باشد.

۲. اشخاص برای ورود به جزیره باید اسناد و مدارک معتبر هویتی مانند کارت شناسایی ملی و گواهینامه به همراه داشته باشند.

۳. افراد برای تحویل دادن و تحویل گرفتن خودرو لازم است اوراق شناسایی مالک و خودرو را تحویل دهند.

۴. مسافران در هنگام شرایط نامساعد جوی باید از سفر دریایی خودداری کرده و سفر را به زمان دیگری موکول کنند.

۵. با توجه به دستورالعمل جدیدی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده، مسافران برای انجام هرگونه سفر دریایی، باید حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

۶. رعایت قوانین و دستورالعمل‌های مرتبط با موضوع‌های مختلف مانند ایمنی و بهداشت و مجموعه دستورالعمل‌های مناطق بندری برای همه وسایل نقلیه و اشخاص الزامی است.

۷. هر وسایل نقلیه برای ورود به بندر باید دارای پلاک مجاز از راهنمایی و رانندگی باشد و ورود هرگونه خودرو بدون پلاک، مخدوش و ناخوانا به محدوده این بندر ممنوع است.

سفر زمینی به جزیره قشم چه مزایایی دارد؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، سفر به قشم با ماشین شخصی مزیت های زیادی دارد که یکی از آنها، امکان دیدن شهرها و جاذبه های طول مسیر است. اگر از تهران سفر می‌کنید از شمالی ترین نقطه کشور به جنوبی ترین نقطه کشور خواهید رفت. بنابراین یک ایرانگردی خوب در پیش دارید. می‌توانید با فراغ بال، جاذبه های دیدنی را ببینید و راحت تر بین جاذبه ها جابه جا شوید.

چه ماشین هایی اجازه ورود به قشم را دارند؟

اما بزرگترین عیب سفر با ماشین به قشم نیز همین بعد مسافت و طولانی بودن راه است. باید تحمل نشستن در خودرو برای ساعت طولانی را داشته باشید. رانندگی و احتیاط های لازم را نیز به آن اضافه کنید. اگر توان تحمل این مدت زمانی را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که سفر هوایی را امتحان کنید.

سفر ارزان به جزیره قشم

سفر زمینی به قشم به خودی خود در هزینه های سفر شما صرفه جویی می‌کند. اما اگر دوست دارید تا بعد مسافت را کنار بگذارید و در مدت زمانی کوتاهی به جزیره برسید، سفر هوایی به قشم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای خرید پرواز تهران قشم می‌توانید وارد وب سایت فلای تودی شوید. فلای تودی ارزانترین قیمت خرید بلیط هواپیما و حتی رزرو هتل را به شما پیشنهاد می دهد تا بتوانید در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    4 0
    سلام آیا می توان با تاکسی تهران هم به کیش وارد شد