مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: از ۲۴ اسفند ماه در مسیرهای ورودی به شهرستان‌های استان و در مراکز تفریحی، فرهنگی و گردشگری سطح ۹ شهرستان تعداد ۲۵ سیاه چادر عشایری با هدف خدمات دهی و استقبال از مسافران نوروزی برپا شد.

۲۵ سیاه چادر عشایری در خراسان رضوی برپا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر خراسان رضوی، محمد حسین جعفری اظهار کرد: در منطقه عشایری سوم شهرستان درگز در مجاورت سد ابیورد با برپایی بیش از ۶ چادر عشایری از تاریخ ۲۷ اسفندماه تا سوم فروردین ماه مراسم نوروزگاه برگزار می‌شود که عشایر در این مراسم به معرفی مراسم سنتی خود و همچنین بازی‌های بومی محلی و معرفی و عرضه صنایع دستی عشایر می‌پردازند.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی افزود: عشایر علاوه بر ظرفیت و توان اقتصادی در تولید ۱۵ درصد گوشت قرمز استان و در سایر حوزه‌ها از جمله گردشگری و فرهنگی توانمند و دارای پتانسیل بالایی هستند.

وی، جعفری از جمله اهداف دیگر برپایی سیاه چادرهای عشایری را معرفی جامعه عشایری استان، فرهنگ و آداب و سنن و سبک زندگی عشایری دانست. مسافران و گردشگران ضمن استراحت موقت در سیاه چادرهای عشایری که در مسیر ورودی استان برپا شده است می‌توانند از تولیدات جامعه عشایری که در سیاه چادرها عرضه می‌شود دیدن و خریداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.