استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ویژگی‌های شاخص مهمان نوازی و نجابت و خونگرمی مردم استان با برپایی پست های ایمنی و سیاه چادرهای ویژه‌ استقبال، راهنمایی و پذیرایی از مسافران نوروزی به نمایش گذاشته می شود.

مهمان نوازی مردم سیستان و بلوچستان در نوروز نشان داده می شود

محمد کرمی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از پست ایمنی سرتیپ شهید سلیمان هاشمزهی جمعیت هلال احمر خاش بیان کرد: مردم این شهرستان در سالهای اخیر با برپایی گدام (سیاه چادر) در ورودی های منطقه با شایستگی از میهمانان نوروزی استقبال کرده و خاطراتی خوش را برای مسافران رقم زده اند.

وی بیان کرد: سیاه چادر نماد برجسته زندگی مردم عشایر بلوچ بوده که از دوران کهن تاریخ تاکنون ویژگی مهمان نوازی خود را حفظ کرده و همچنان نیز از مردم بزرگ ایران پذیرایی می کنند.

کرمی ادامه داد: مسافران نوروزی در ۱۵ سال اخیر خاطراتی خوش از سفر به خاش در ذهن ثبت کرده اند و در همین راستا مردم سایر شهرهای استان همین ویژگی مردم داری و روحیه مشارکت و مهمان نوازی را دارند، بنابراین از هموطنان بزرگ ایران تقاضا داریم از جاذبه‌های دیدنی استان بازدید نموده و در سفره مردم منطقه پذیرایی شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دریای اقیانوسی شهر بندری چابهار، شهرسوخته در سیستان و تفتان در خاش و صدها اثر طبیعی و تاریخی آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

سیاه چادرهای فرهنگی در ورودی های خاش و اسماعیل آباد و تفتان با همکاری جمعیت هلال احمر، دهیاران و شوراها و شهرداری ها و ارشاد و میراث‌فرهنگی و حمل و نقل و راهداری و غیره برپا شده و از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین سال آینده به هموطنان ارزشمند ایرانی خدمات دهی دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.