مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی مشهد گفت: مشکلی بابت کمبود خودرو نداریم؛ در صورت نیاز از خودروهای گردشی و خودروهای شبکه به سرعت جایگزین می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی مشهد: مشکلی بابت کمبود خودرو نداریم/لغو مرخصی تاکسیرانان از ۲۷ اسفند تا پایان تعطیلات

به گزارش قدس خراسان، همایون محمدیان  با بیان اینکه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در حال حاضر حدود ۱۱۰۰۰ دستگاه تاکسی فعال دارد، اظهار کرد: این تاکسی‌ها در مبادی ورودی شهر، اطراف حرم مطهر، شبکه‌های بی‌سیم و خطوط تاکسیرانی مشغول خدمت‌رسانی هستند.

مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی مشهد در خصوص اقدامات این سازمان برای ایام نوروز گفت: سازمان ما علاوه بر مدیریت، وظیفه نظارت بر ناوگان را نیز بر عهده دارد. از طرفی ما بهار ۱۴۰۲  و استقبال از زائران را نیز در پیش داریم که باید میزبانی شایسته و مطلوبی داشته باشیم. در همین راستا ما حدود ۳۰ درصد ناوگان مبادی ورودی را افزایش و شبکه‌های بی‌سیم را در حالت آماده‌باش قرار دادیم. همچنین ۱۷ گشت خودرویی و هفت گشت موتوری برای نظارت بر عملکرد تاکسیرانان در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ نیروی بازرس و ناظر و ۲۶ نفر نیروی نامحسوس برای نظارت بر عملکرد تاکسیرانان حضور دارند. در اپلیکیشن شهر من که توسط سازمان فاوا آماده شده، بخش ارزیابی تاکسیرانان را برای شهروندان ایجاد کردیم که با امتیازدهی به تاکسیرانان بتوانند از سایر خدمات ما هم بهره‌مند شوند. مرخصی تاکسیرانان را برابر با قوانین صنفی خود لغو کردیم تا با کمبود تاکسی مواجه نشویم؛ یعنی از ۲۷ اسفند تا پایان تعطیلات تاکسیرانان نمی‌توانند از سامانه جامع ما مرخصی دریافت کنند.

محمدیان با بیان اینکه ایستگاه‌های ثابت و سیار را برای رسیدگی به شکایات و اشیاء جامانده در تاکسی‌ها در نظر گرفتیم، گفت: اطلاع‌رسانی تلفن‌های شبانه‌روزی به صورت کامل انجام شده و با تلفن‌های ۱۳۳، ۱۸۲۹ و ۱۸۳۰ زائران و مجاوران می‌توانند در تمام  ساعات شبانه‌روز خودروی دربست در اختیار داشته باشند.  

مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی مشهد با اشاره به اینکه رسید سفر در مبادی ورودی شهر و اطراف حرم مطهر فعال است و دستگاه‌ها و اپراتورها را افزایش داده‌ایم، بیان کرد: رسید سفر سازه‌ای سخت‌افزاری مانند عابربانک است که به صورت استند تعبیه شده و سامانه آن بر مبنای داده‌های اپلیکیشن نشان است که افراد با مراجعه به این سامانه می‌توانند از آن استفاده کنند. نحوه استفاده از آن نیز به این صورت است که راننده یا مسافر در مبدا مشخصی که فرودگاه، راه آهن، پایانه مسافربری یا اطراف حرم مطهر است، می‌تواند مقصد را از روی نقشه سامانه یافته و ثبت کند، در لحظه پرینتی به همراه پیامک برای مسافر ارسال می‌شود که در آن مشخصات راننده، مقصد سفر، مبلغ و ‌تلفن‌های ضروری درج شده است. به همین دلیل مسافران از بابت قیمت آسوده‌خاطر هستند و دغدغه‌ای بابت کرایه ندارند و اگر اشیائی در تاکسی جا ماند، با استفاده از رسید و اطلاعات راننده می‌توانند با راننده تماس گرفته و برای پس گرفتن آن اقدام کند.

وی در خصوص نظارت تصویری اضافه کرد: ۲ نماینده توسط سازمان برای این منظور در نظر گرفته شده که در سازمان ترافیک مستقر هستند و عملکردهای ما به صورت نظارت دوربینی را عهده‌دار شده‌اند که در صورت کمبود تاکسی نسبت به حضور آن در محل اقدام کنند.

محمدیان با بیان اینکه با توجه به اینکه ما در کنار خدمات باید نظارت هم داشته باشیم، شیفت‌های شبانه را راه‌اندازی کردیم که نظارت عملکرد را عهده دار باشند، گفت: بیشترین نظارت با توجه به ماه مبارک رمضان و استفاده بیشتر مردم از تاکسی‌ها در طول شب وساعات بعد افطار در نظر گرفته شده است. وقتی ما مرخصی را لغوکردیم یعنی تعداد ناوگان را در شهر ثابت نگه داشتیم از طرفی نظارت‌ها به صورت نامحسوس، دوربینی، محسوس و همچنین نظارت به صورت پایگاهی است. نظارت پایگاهی به این معنا است که چند پایگاه با سازه اسپیس فریم غیر از کیوسک‌های تاکسیرانی در سطح شهر ایجاد کردیم که تا پاسی از شب انظارت را انجام دهند.

مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی مشهد ادامه داد: مشکلی بابت کمبود خودرو نداریم، در صورت نیاز از خودروهای گردشی وخودروهای شبکه به سرعت جایگزین می‌کنیم. در روز اول سال تحویل تعدادی خودروی صلواتی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر مستقر خواهیم کرد تا افراد دغدغه‌ای برای مسیرهای حرم نداشته باشند و به صورت رایگان از خدمات ما استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در مبادی ورودی و اطراف حرم، کرایه بر مبنای رسید سفر است، اضافه کرد: در خطوط شهری، خطوط تاکسی‌های بی‌سیم و خطوطی که به صورت تاکسی‌های گردشی در سطح شهر فعالیت می‌کنند نیز نرخ کرایه بر مبنای تاکسیمتر است. ما یک شعار سازمانی داریم به عنوان عدالت اقتصادی در سفر های درون شهری با تاکسیمتر. تاکسیرانان همیشه باید این معیار را در نظر داشته باشند تا اجهافی در حق کسی نشود.

محمدیان با اشاره به اینکه تلفن ۳۳۴۴۸۱۵۰ سامانه رسیدگی به شکایات سازمان تاکسیرانی است، افزود: در سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ دو نفر نیرو سازمانی مستقر کردیم که مسلط به اوضاع هستند. تلفن ۱۳۷ شهرداری به صورت شبانه‌روزی و تلفن رسیدگی به شکایات تاکسیرانی تا ساعت هفت یا هشت شب پاسخگو هستند. این شماره‌ها در جلوی تاکسی‌ها نصب شده‌ تا زائران و مجاوران تلفن‌های مربوط به شکایات را داشته باشند.

مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی مشهد در خصوص تاکسی‌های اینترنتی گفت: تاکسی‌های اینترنتی در واقع خودروی شخصی‌اند که در قالب فضای مجازی فعالیت می‌کنند. زیرمجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه کسب و کارهای مجازی هستند. نرخ‌های آن نیز بر مبنای سلیقه و سیاست‌های شرکتی که این داده‌ها را آماده کرده و سرویس دهی می‌کند، تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در خط‌هایی که بیشترین تردد را از لحاظ زائران یا تاکسی‌ها ‌داریم، طبق تفاهم ‌و ‌همکاری با راهنمایی رانندگی افسر گرفته‌ایم، ادامه داد: خودروهای شخصی در میادینی از جمله میدان بیت المقدس به صورت نظارت تصویری جریمه می‌شوند، علاوه بر نظارت تصویری در خطوط پر تقاضا مثل مبادی ورودی، افسر داریم که اعمال قانون انجام می‌دهند. این موضوع تنها برای نوروز نیست، اگر در همین امروز هم مراجعه کنید، می‌بینید در فرودگاه افسر داریم که خودروهای شخصی را جریمه می‌کند. با توجه به اینکه وظیفه ما حمل و نقل است و خانواده‌ها نیز به دنبال آرامش، آسایش خاطر و امنیت سفر هستند، این موضوع باید از راهکاری با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور انجام شود. ما در کنار بحث‌های نظارتی خود، گشت‌های مشترک با پلیس، تعزیرات و صنعت و معدن داریم که نرخنامه‌های‌مان را کنترل می‌کنند. نظارت و برخورد با خودروهای شخصی کار ما نیست؛ پلیس باید آن‌ها را اعمال قانون کند. این کار در دستورالعمل اعمال جرایم پلیس است اما با همکاری‌هایی که داریم و ‌نیروهایی که پلیس راهور در اختیارمان قرار می‌دهد، این اعمال قانون را خواهیم داشت.

محمدیان با تاکید بر اینکه همکاران ما در بحث امانت‌داری، سرویس‌دهی و خدمات‌دهی به زائرین و مجاورین پیشگام هستند، تصریح کرد: همگی ما خادم الرضا هستیم و تلاش ما این است که خدمت‌گذاری را  به نحو شایسته و مطلوب انجام دهیم. تقاضا ما این است که زائرین و مجاورین حتما از وسایل نقلیه عمومی رسمی، اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده کنند.   زمانی که ما از وسایل حمل و نقل عمومی رسمی مثل تاکسی استفاده می‌کنیم، علاوه بر ضابطه مند بودن کرایه ها، شکایات نیز قابل پیگیری هستند. همچنین رانندگان ما همه مجوز وتصدیق کامل ‌نسبت به احراز شغلی دارند. عدم استفاده از وسایل حمل و نقل رسمی مانند این است که بگویید من دکتر نمی‌روم، پیش کسی می‌روم که اسمش دکتر است اما مدرکی ندارد. این افراد به اصطلاح ما دکتر هستند؛ یعنی دوره‌ها و آموزش‌های لازم را دیده و در کلاس‌های ضمن خدمت ادب و فرهنگ میزبانی را به صورت کامل فرا گرفته‌اند؛ بنابراین خدمت‌گذاری مطلوبی را می‌توانند به زائران و مجاوران داشته باشند. تقاضای ما این است که مردم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.