وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش خشونت علیه معترضان مخالف دولت بنیامین نتانیاهو هشدار داد و گفت، جنگ داخلی نزدیک است.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: جنگ داخلی نزدیک است / در حال نزدیک شدن به پرتگاه هستیم

بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی عصر شنبه در حساب توییتری خود نوشت: شنیدن گزارش‌هایی درباره برخورد خودرو با یک معترض در جریان تظاهرات در هرتزلیا مایه اندوه است.

وی ادامه داد، خشونت علیه معترضان در همه مناطق اشغالی رو به افزایش است و جنگ داخلی نزدیک است. گانتس از نتانیاهو خواست خشونت را متوقف کند و افزود: ما در حال نزدیک شدن به پرتگاه هستیم.

معترضان عصر شنبه با شخصی که خودروی وی با یکی از آنها برخورد کرده بود، درگیر شدند. همچنین درگیری‌هایی میان معترضان و هواداران حزب راستگرای اسرائیلی در تل‌آویو رخ داد.

شهرک‌نشینان شامگاه شنبه برای یازدهمین هفته متوالی علیه دولت تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سیاست‌ها و برنامه‌های آن از جمله طرح تغییر در نظام قضایی تظاهرات کردند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد که هزاران نفر از اسرائیلی‌ها شامگاه شنبه مقابل ساختمان‌های دولتی در خیابان کابلا و میدان هابیما در شهر تل‌آویو دست به تظاهرات زدند. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که در تل‌آویو ۱۷۵ هزار معترض در تظاهرات ضددولتی شرکت کرد.

مخالفت دولت نتانیاهو با طرح پیشنهادی اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی برای حل و فصل بحران ناشی از اصلاحات قضایی، بر خشم معترضان افزوده است. همچنین پلیس رژیم صهیونیستی در چندین منطقه با توسل به زور اقدام به متفرق کردن تظاهرکنندگان کرد که در پی آن درگیری‌هایی نیز به وقوع پیوست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.