سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: این سازمان در طول تعطیلات نوروز با تمام ظرفیت آماده ارائه خدمات امدادی به مسافران است و بر اساس پیش بینی‌ها و افزایش سفرهای نوروزی ۳۰ درصد توان امدادی در این روزها افزایش پیدا می‌کند.

اقدامات هلال احمر در ایام نوروز/ افزایش ۳۰ درصدی امکانات در سال جدید

این روزها بسیاری به سفر می‌روند اما آنچه در این روزها باید از سوی مسافران رعایت شود، توصیه های امدادی است؛ رعایت این موارد می‌تواند از بسیاری از حوادث جلوگیری کند.

با نزدیک شدن به روزهای تعطیلات عید نوروز، بسیاری از افراد در تدارک سفر هستند؛ علاقمندان سفر در طول سال، برنامه ریزی می کنند که در این ایام به مسافرت بروند، ‌ برخی از مسیر هوایی، ریلی و بسیاری هم زمینی رهسپار دیگر شهرها می‌شوند؛ ‌ آمارها نشان می دهد بیشتر خانواده با اتومبیل‌های شخصی در این مدت به سفر می‌روند که سبب افزایش بار ترافیکی در جاده‌های کشور و در ادامه تصادفات می‌شود.

در این راستا تمام ارگان‌ها امدادی کشور پیش از شروع تعطیلات تا پایان آن در آماده باش به سر می برند. بر اساس آمارهای اعلامی از سوی ارگان‌های امدادی میزان عملیات‌های آنها بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

افزایش ۳۰ درصدی توان هلال احمر برای نوروز

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر  با تاکید بر اینکه این سازمان در طول تعطیلات نوروز با تمام ظرفیت آماده ارائه خدمات امدادی به مسافران نوروزی است، گفت: بر اساس پیش بینی‌ها و افزایش سفرهای نوروزی ۳۰درصد توان امدادی در این روزها افزایش پیدا می‌کند.

بابک محمودی با بیان این که هلال احمر در تمام سال خدمات امدادی را به افراد ارائه می‌کند، گفت: امسال در این روزها ۱۹ هزار امدادگر هلال احمر در جاده‌های کشور به مردم به ارائه خدمت می‌کنند.

وی از آماده باش یک هزار و ۴۶۵ پایگاه امدادو نجات جاده‌ای در سراسر کشور خبر داد و افزود: در این مدت ۳ هزارو ۵۰۰ خودور امدادی و ۲۱ بالگرد نیز آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

مردم اخبار را رصد کنند

محمودی از برپایی چادرهای راهنما و ارائه خدمات به مسافران در ابتدای ورودی شهرها به مسافران از سوی هلال احمر خبر داد و گفت: مسافران می‌توانند به جز خدمات امدادی در صورت نیاز در این چادرها استراحت کنند و پس از برطرف شدن خستگی به ادامه مسیر بپردازند.

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر با تاکید بر این که هلال احمر در تمام روزهای سال در کنار مردم هست، ‌گفت: اما انچه در این مدت اهمیت دارد، حجم بالای عملیات‌های هلال احمر است که از این رو از مردم می‌خواهیم توصیه‌های امدادی را در این مدت جدی بگیرند و در طول این روزها اخبار ترافیکی را پیگیری کنند.

محمودی در این باره افزود: رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های امدادی سبب کاهش تصادفات جاده‌ای که بیشترین رتبه حوادث در تعطیلات عید هست؛ می شود.

کاهش تصادفات جاده‌ای مستلزم هم‌افزایی و مشارکت تنگاتنگ دستگاه‌های مسئول است

دبیر کل جمعیت هلال احمر یعقوب سلیمانی گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش سفرهای نوروزی در فروردین ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای اجرای طرح نوروزی افزایش داده است و در کنار دیگر دستگاه‌های مسئول آماده است تا در دو بخش پیشگیری از حادثه و امدادرسانی به حادثه دیدگان از تمام توان نیروهای متخصص خود و ناوگان امدادی زمینی و هوایی استفاده کند.

وی پیشنهاد داد: تدوین راهبرد ملی ایمنی و راه‌های کشور می‌تواند با تقسم‌کار ملی در این زمینه شرایط مطلوبی را برای کاهش حوادث فراهم کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ترافیکی گفت: در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه ۹۰ شمسی اطلاع‌رسانی و اقدامات فرهنگی خوب و قوی توانست آمار تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد. آن موفقیت نتیجه هم افزایی ۳۳ دستگاه مسئول در حوادث ترافیکی است که امیدواریم با تشکیل قرارگاه ملی کاهش تلفات حوادث ترافیکی و برگزاری این سمپوزیوم‌ ها، نمودار تصادفات جاده‌ای دوباره به خط نزولی برگردد.

سلیمانی افزود: در ماه‌های اخیر تمرین‌های بازآموزی در رشته‌های تخصصی نجات برای امدادگران برگزار شده است. سامانه‌های متکی به فناوری به روزرسانی شده و هلال احمر ایران آماده آغاز طرح نوروزی و حضور پررنگ و منسجم در محورهای مواصلاتی کشور و ورودی شهرها است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.