مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران گفت: بر اساس توافق‌ صورت گرفته مابین سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری و شهرداری منطقه ۱۹، نسبت به احداث پارک لجستیک به مساحت تقریبی ۱۶۰ هکتار اقدام خواهد شد.

پارک لجستیک ۱۶۰ هکتاری در پایتخت احداث می‌شود

 پوریا علیمردانی در این باره اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۹  قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و دستورالعمل مدیریت حمل و نقل بار درون شهری مصوب پاییز ۱۳۹۴ برای ایجاد پایانه‌های درون‌شهری و حومه، نیاز به احداث پارک لجستیک در شهر تهران به منظور بهبود فرآیند توسعه پایدار و کاهش آثار مخرب زیست‌محیطی به لحاظ مصرف انرژی، افزایش کارایی حمل و نقل بار و کالا و یکپارچه‌سازی لجستیک است که در این راستا تفاهم‌نامه همکاری فیمابین سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری و شهرداری منطقه ۱۹ امضاء شد.

وی افزود: بر اساس این توافق‌نامه، سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری و شهرداری منطقه ۱۹ نسبت به احداث پارک لجستیک به مساحت تقریبی ۱۶۰ هکتار در اراضی واقع در منطقه ۱۹ (از شمال به خیابان شقایق، از جنوب به محور آزادگان، از غرب به آیت الله سعیدی و از شرق به اتوبان شهید کاظمی) همکاری خواهند کرد. در این راستا با توجه به ظرفیت‌های در اختیار منطقه شامل مشاوره در حوزه‌های ترافیکی، شهرسازی، توسعه و سرمایه‌گذاری، ارائه مشاوره تخصصی و پیشبرد امور مرتبط با حوزه‌های مورد اشاره در زمینه طرح مطالعاتی همکاری و هماهنگی‌های لازم انجام و شهرداری منطقه نسبت به معرفی و تحویل ۶۰ هزار متر مربع از اراضی موضوع تفاهم‌نامه به سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری برای ایجاد مقدمات ساخت اقدام خواهد کرد.

علیمردانی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان مدیریت حمل و نقل بار و پایانه‌های مسافری نسبت به ارائه طرح مطالعاتی به منظور احداث پارک لجستیک در اراضی مشخص شده و بررسی ظرفیت‌های بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در این طرح اقدام می کند.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی در پایان بیان کرد: این توافق‌نامه با هدف انجام هماهنگی و همکاری فی‌مابین به منظور ایجاد بستر مناسب برای احداث پارک لجستیک در محدوده مورد نظر بوده و در صورت پیشرفت کار در تفاهم‌نامه بعدی به شیوه اجرا و نحوه نظارت بر اقدامات اجرایی اشاره خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.