صدها افسر رژیم صهیونیستی در اولین اعتراض نسبت به اصلاحات قضایی، امروز (یکشنبه) تهدید کردند در تمرینات امروز و هفته جاری شرکت نخواهند کرد.

تهدید صدها افسر اسرائیلی به عدم شرکت در تمرینات ارتش صهیونیستی

چند تن از افسران تیپ عملیات ویژه ارتش رژیم صهیونیستی که مسؤول اجرای عملیات‌ها خارج از مرزهای فلسطین هستند، به همراه افسرانی از یگان هوایی ارتش این رژیم و نیز افسرانی از یگان‌های تهاجمی و دفاعی سایبری امروز اعلام کردند که در اعتراض به اصلاحات دستگاه قضایی در تمرینات امروز و هفته جاری شرکت نخواهند کرد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص در شماره امروز خود نوشت، تعداد کل افسرانی که از حضور در فعالیت‌های ارتش خودداری خواهند کرد، ۹۲۰ تن هستند.

از سوی دیگر بیش از ۲۵۰ افسر سابق با امضای نامه‌ای کابینه بنیامین نتانیاهو را متهم کردند که امنیت ملی رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، چند تن از افسران ارشد نیروهای پشتیبان ارتش، شاباک و موساد از جمله امضاکنندگان این نامه هستند و همینطور عامی ایالون، رئیس سابق شاباک و دانی یاتوم، رئیس سابق موساد این نامه را امضا کردند.

در این نامه تاکید شده، کابینه فعلی و رئیس آن (نتانیاهو) قوانین جدیدی را تصویب کردند که بر اساس آن تمامی کسانی که در گذشته و در حال حاضر در حوزه امنیتی فعالیت داشته و دارند، با محاکمه‌های بین‌المللی مواجه می‌کند.

امضاکنندگان این نامه هشدار دادند، اقدامات کابینه فعلی بر توان ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی در عمل به مسؤولیت‌هایش به دلیل گسترش مخالفت‌ها با خدمت سربازی در چارچوب اعتراضات علیه اصلاحات قضایی هشدار داده و از روند پیشنهادی اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی برای حل اختلافات موجود میان کابینه و اپوزیسیون بر سر اصلاحات قضایی حمایت کردند.

بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی توییت کرد، خشونت گسترش یافته و جنگ داخلی نزدیک است.

گانتس خطاب به نتانیاهو گفت: مسؤولیت این وضعیت بر گردن تو است، همه چیز را متوقف کن، ما به پرتگاه نزدیک می‌شویم.

زئیف اسنیر، رئیس سابق کمیته انرژی هسته‌ای رژیم صهیونیستی نیز گفت: دشمنان اسرائیل نیازی به جنگیدن با آن ندارند زیرا اصلاحات قضایی به "قدرت" اسرائیل ضربه خواهد زد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.