رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای طرح امداد نوروزی تا کنون بیش از 14 هزار مورد ماموریت توسط اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است.

انجام بیش از ۱۴ هزار ماموریت مدیریت حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی در طرح امداد نوروزی

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، دکتر علی یزدانی با بیان اینکه طرح امداد نوروزی از 15 اسفند آغاز شده است، اظهار کرد:  در این مدت بیش از 42 هزار تماس با این مرکز برقرار شده که در قالب آن 14 هزار و 392 ماموریت انجام شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و 968 مورد از ماموریت ها به سوانح رانندگی اختصاص داشت تصریح کرد: رعایت نکات ایمنی و اجتناب از رانندگی در زمان خستگی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از سوانح رانندگی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه اورژانس پیش بیمارستانی برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران رضوی در آمادگی کامل است گفت: در این مدت، علاوه  بر استقرار پایگاه‌های اطراف هسته مرکزی حرم مطهر، استقرار آمبولانس‌ها در مسیرهای منتهی به حرم مطهر در لحظه تحویل سال و همچنین برنامه‌ریزی‌های کاملی برای استقرار آمبولانس‌های پشتیبان در مسیرهای پر تردد به حرم مطهر  انجام شده است.

یزدانی افزود: پایگاه شهید سلیمانی در حرم مطهر، پایگاه شهید اندرزگو در میدان بیت‌المقدس، پایگاه بست میدان طبرسی، پایگاه شهید حسینی جهانگیر، پایگاه پنجراه پایین خیابان و پایگاه جوادیه پایگاه‌هایی هستند که با تجهیزات کامل به زائران و مجاوران در ایام نوروز خدمت‌رسانی خواهند کرد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش کارشناسان پاسخگو به خطوط تلفن اورژانس۱۱۵ و آمادگی کامل مرکز ارتباطات و فرماندهی مرکز اورژانس در این ایام عنوان کرد: آمادگی کامل پایگاه‌های شهری و جاده‌ای و افزایش ذخیره تجهیزات و داروی مصرفی مورد نیاز پایگاه‌ها، آماده‌باش اتوبوس‌آمبولانس اورژانس ۱۱۵ مشهد، استقرار در ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی و خروجی، افزایش کارشناس های پاسخگو ۱۱۵ به منظور بالا رفتن توان پاسخگویی و تشکیل تیم‌های نظارت بر عملکرد پایگاه‌های اورژانس۱۱۵ از جمله اقدام‌های اورژانس مشهد در این ایام خواهد بود.

وی از آمادگی اتاق بحران EOCدانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز هدایت بیماران در بین مراکز درمانی MCMCخبر داد و اظهار کرد، استقرار کارشناسان این حوزه در مرکز کنترل ترافیک شهرداری در ساعت‌های شلوغ شهر برای کوتاه کردن زمان مأموریت‌های همکاران یکی دیگر از فعالیت‌های اورژانس در این ایام خاص خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.