جنبش حماس اظهارات نژادپرستانه وزیر صهیونیست و خروجی نشست شرم الشیخ که خواهان همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم اسرائیل برای مقابله با مقاومت فلسطین شد را به شدت محکوم کرد.

حماس همکاری تشکیلات خودگردان و تل‌آویو برای مقابله با مقاومت را جنایت دانست

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) توافق تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم اسرائیل در نشست شرم الشیخ مبنی بر مقابله با مقاومت را شدیدا محکوم کرد.

عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس در این باره گفت: ما این توافق برای مقابله با مقاومت مردم فلسطین در دفاع از حقوق و مقدساتشان را محکوم می‌کنیم و آن را جنایت مشترکی می‌دانیم که ملت و مقاومت مشروع فلسطین را هدف قرار گرفته است.

دیروز یکشنبه شرم الشیخ مصر میزبان نشست امنیتی با حضور این کشور، اردن، تشکیلات خودگردان و آمریکا بود که برای بررسی تحولات کرانه باختری و تحولات احتمالی غزه در ماه مبارک رمضان تشکیل شد. حماس مشارکت تشکیلات خودگردان را علی رغم خلف وعده  و خیانت صهیونیست‌ها در نشست مشابه العقبه به میزبانی اردن را محکوم کرده بود.

سخنگوی حماس در این باره گفت که خروجی نشست شرم الشیخ مشکلات مردم فلسطین را نادیده می‌گیرد و بر اقدامات اشغالگران صهیونیست در ارتکاب جنایت بیشتر و سرکوب انتفاضه آن‌ها سرکوب می‌گذارد.

از سوی دیگر حماس، به اظهارات بتسرائیل اسموتریچ، وزیر دایی رژیم اسرائیل واکنش نشان داد و آن را نژادپرستانه توصیف کرد. این وزیر مدعی شده است که که ملتی به نام ملت فلسطین وجود ندارد و ساخته چند دهه اخیر است.

حماس گفت که اظهارات وزیر تروریست اسرائیل نشان از فاشیسم اشغالگران و ذهنیت نژادپرستانه آن‌ها و نقض اشکار حقوق بین‌الملل و حقوق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود دارد.

حماس از جامعه جهانی به ویژه فرانسه خواست در برابر این اظهارات نژادپرستانه مواضع قاطعانه‌ ای علیه اشغالگران برگیرد. این جنبش همچنین از کشورهای عربی که با رژیم اسرائیل سازش کرده‌اند، قطع روابط کنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی در نشست دیروز شرم الشیخ شرکت کرد که همانند نشست عقبه این بار نیز صهیونیست ها پاداش‌ آن‌ها را با بستن دفاتر صدای فلسطین دادند. امروز ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل دستور داد دفاتر این رادیو را که رادیو رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین است، در شهر قدس اشغالی و داخل اراضی اشغالی 48 ببندند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.