فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه سامانه باور ۳۷۳ طی یک کار علمی و شبانه‌روزی ساخته شد، گفت: ما توانستیم طی یک کار فوق‌العاده در مدت زمان ۱۶ ماه، بُرد ۱۵۰ کیلومتری سامانه باور ۳۷۳ را به بیش از ۳۰۰ کیلومتر ارتقاء دهیم.

باور ۳۷۳ با یک کار علمی شبانه‌روزی ساخته شد/ ارتقای برد از ۱۵۰ به بالای ۳۰۰ کیلومتر در ۱۶ ماه

امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش  درباره سامانه پدافندی باور ۳۷۳، گفت: این سامانه یک سامانه تولید داخل و کاملاً بومی است که با همکاری وزارت دفاع و نیروی پدافند هوایی ارتش طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: سامانه باور ۳۷۳ طی یک کار علمی و شبانه‌روزی طراحی و ساخته شد و دو سال قبل بود که شلیک‌های تا برد ۱۵۰ کیلومتر را انجام دادیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به ضرورت ارتقای برد سامانه باور ۳۷۳، تأکید کرد: پس از شلیک‌های موفق تا برد ۱۵۰ کیلومتر، جلسات متعددی برگزار کردیم و تصمیم گرفته شد که با توجه به گسترش تهدیدات برد این سامانه را به دو برابر افزایش پیداکند. 

وی ادامه داد: ما توانستیم طی یک کار فوق‌العاده در مدت زمان ۱۶ ماه، بُرد ۱۵۰ کیلومتری سامانه باور ۳۷۳ را به بیش از ۳۰۰ کیلومتر ارتقاء دهیم. 

 سامانه پدافندی باور ۳۷۳ یک سامانه موشکی پدافندی است که قادر است با موشک‌های صیاد ۴B اهداف متخاصم را در فاصله ۳۰۵ کیلومتری منهدم کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.