معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری جشنواره غذا و صنایع دستی ملل در حاشیه شهر مشهد خبر داد.

برگزاری جشنواره غذا و صنایع‌دستی ملل در حاشیه شهر مشهد +جزئیات

به گزارش قدس خراسان، سیدجلیل بامشکی اظهار داشت: امسال در مشهد در یکی از مناطق حاشیه شهر جشنواره غذا و صنایع دستی ملل برگزار می‌شود. این جشنواره با هدف تبادل فرهنگی بین کشورهای اسلامی و با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان با موضوع افطار اسلامی از ۵ ماه مبارک رمضان تا نیمه ماه مبارک رمضان روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود که شامل ٣٠ غرفه است و غذای کشورهای اسلامی همچون عراق، لبنان، پاکستان، هند و ایران ارائه می‌شود. این جشنواره از افطار تا سحر آماده پذیرایی از شهروندان و زائران است.

وی افزود: در کنار این جشنواره مراسم فرهنگی نیز خواهیم داشت که در این مراسم از ظرفیت هنرمندان همین کشورهای اسلامی استفاده خواهد شد و علاوه بر تلاوت قرآن، برنامه‌های فرهنگی هر کشور را خواهیم داشت. این برنامه فرهنگی دو ساعت بعد از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: رویکرد این جشنواره تقویت روابط و آشنایی با آداب و رسوم کشورهاست. لازم به ذکر است که با توجه به اینکه شعار مدیریت شهری محرومیت‌زدایی و توجه ویژه به حاشیه شهر است، لذا امسال جشنواره‌ها در مناطق کم‌برخوردار برگزار می‌شود.

 این جشنواره در بوستان بهشت در مفتح شرقی برگزار می‌شود.

منبع: شهرآرا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.