نشریه ایندیپندنت با انتشار یادداشتی، سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به انگلیس و سکوت مقام‌های این کشور در قبال جنایات وحشیانه این رژیم علیه ملت مظلوم فلسطین را ناامید کننده توصیف کرد.

ایندیپندنت: سفر نتانیاهو ناامیدکننده بود/لندن در قبال قوانین بین‌الملل گزینشی رفتار می‌کند

به گزارش قدس انلاین،  در این یادداشت که به قلم «شوان جبارین» مدیر موسسه حقوق بشر فلسطینیان نوشته شده، آمده است: ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس، سال گذشته اسرائیل را «فانوس درخشان امید» نامید. اما برای مردم فلسطین که تحت سلطه رژیم آپارتاید و استعماری اسرائیل و اشغال غیرقانونی طولانی مدت زندگی می کنند و همچنین در معرض سیاست‌ها و اعمال تبعیض آمیز هستند که تقریباً در تمام عناصر زندگی آنها آشکار شده است، کلمه «امید» به ذهن خطور نمی کند.

«وقتی وزیر دارایی (رژیم) اسرائیل، خواستار "محو" شدن کل روستای فلسطینی حواره شد، هنگامی که همان سیاستمدار راست افراطی در ۱۹ مارس در پاریس با وقاحت تمام اظهار داشت: «چیزی به نام فلسطینی وجود ندارد، چیزی به نام مردم فلسطین وجود ندارد»، مسلمان «امید» به ذهن خطور نمی کند. این اظهارات تنها چند هفته پس از آن بیان شد که (رژیم) اسرائیل به طور مخفیانه تمام کرانه باختری را به اراضی اشغالی ضمیمه و ساخت ۷ هزار و ۲۸۷ ساختمان غیرقانونی در کرانه باختری را تایید کرد.»

در ادامه این یادداشت می‌خوانیم: «در حالی که ما برای کشتار تقریباً روزانه فلسطینیان توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل عزاداری می کنیم، امید آخرین چیزی است که ما (فلسطینیان) حس می کنیم. از ابتدای امسال (میلادی) تا به امروز، اسرائیل ۸۹ فلسطینی را کشته است. سال گذشته نیز با کشتن ۱۹۲ فلسطینی، از جمله ۴۴ کودک و ۷ زن، مرگبارترین سال برای فلسطینی ها از سال ۲۰۰۵ بود.»

«این واقعیت وحشیانه فلسطینی‌ها، با یورش‌های تقریباً روزانه نیروهای اسرائیلی، دستگیری و گاه مجازات دسته‌جمعی کل جوامع فلسطینی، شامل بیش از ۱۵ سال محاصره و بسته شدن مداوم نوار غزه است. از این رو، این جنایات به مردم فلسطین امید نمی دهد.»

مدیر موسسه حقوق بشر فلسطینیان با اشاره استقبال ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس از نتانیاهو در لندن نوشت: این درحالیست که نتانیاهو قصد دارد تا «شهرک‌سازی‌ها را در تمام نقاط فلسطین - در نقب، جولان، یهودیه و سامره» توسعه دهد و حتی نزدیک ترین متحدانش اقدامات وی را محکوم کرده‌اند. بنابراین استقبال از او نه تنها ناامید کننده است که اقدامی برای لاپوشانی کردن جنایات او و دولتش بشمار می‌رود.

«برای جامعه جهانی نباید تعجب آور باشد که راست‌گراترین دولت اسرائیل تا به امروز، در پایان سال گذشته (میلادی) انتخاب شد. برای دهه ها، جامعه مدنی فلسطین خواستار پاسخگویی و پایان دادن به معافیت اسرائیل از مجازات دربرابر جنایات بین المللی علیه مردم فلسطین بوده است. کمی بیش از یک سال پیش، دولت قبلی اسرائیل (که حتی به عنوان جناح راست تلقی نمی شد) سازمان های جامعه مدنی قانونی و برجسته فلسطینی - از جمله خود ما - را به عنوان تروریست معرفی کرد و بدین وسیله کار ما را جرم و غیرقانونی دانست.»

«هنگامی مردم فلسطین تلاش می‌کنند عدالت را در دادگاه‌های حقوقی دنبال کنند، کشورهایی مانند بریتانیا تلاش می‌کنند تا جلوی چنین اقداماتی را بگیرند و این رفتارها بسیار ناامیدکننده است. اخیراً، قطعنامه سازمان ملل متحد که از دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) خواسته بود درباره قانونی بودن و پیامدهای اشغال طولانی مدت فلسطین توسط اسرائیل نظر مشورتی بدهد که با مخالفت بریتانیا، ایالات متحده و ۲۴ کشور عضو دیگر مواجه شد.»

«در حالی که بریتانیا درخواست از دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) برای تحقیق در مورد جنایات جنگی روسیه در اوکراین را رهبری کرده است، اما با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی در مورد جنایات ارتکابی اسرائیل در فلسطین مخالفت کرده است.»

در بخش پایانی این یادداشت می‌خوانیم:‌ «ما از بریتانیا و سایر کشورهای جهان می خواهیم که طبق تعهدات خود عمل کنند؛ برای پاسخگویی اسرائیل تلاش کنند و در مورد قوانین بین المللی گزینشی رفتار نکنند. ضروری است که کشورهای جهان به فرآیندهای قانونی متعهد باشند و در جهت پیشبرد درخواست های مردم فلسطین در راستای تحقق حق تعیین سرنوشت و آزادی از حکومت آپارتاید استعماری اسراییل تلاش کنند.»

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز در اوج اعتراضات داخلی به طرح موسوم به اصلاح نظام قضایی و انتقادات بین‌المللی از وحشیگری ارتش صهیونیستی در کرانه باختری به لندن سفر کرد و با همتای انگلیسی خود دیدار کرد. هم زمان با این دیدار صدها تن از معترضان به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطین مقابل دفتر نخست وزیر انگلیس تجمع کرده و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.