رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: ۳۷ هزار مسافر و گردشگر نوروزی در ۲ هفته اخیر از مجموعه‌های فرهنگی، تاریخی و اماکن مذهبی و موزه‌های این شهرستان دیدن کردند.

۳۷ هزار گردشگر نوروزی از آثار تاریخی سبزوار دیدن کردند

به گزارش قدس خراسان، حسنعلی حبیب‌پور اظهار کرد: بر مبنای اطلاعات ثبت شده، در این مدت بیشترین بازدیدها از اماکن مذهبی دارای ارزش تاریخی و سایر مجموعه های تاریخی و فرهنگی شهرستان صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار افزود: سبزوار در مسیر اصلی جاده تهران - مشهد قرار دارد و مهمترین گذر رفت و آمد زائران امام رضا(ع) است که بدین منظور ۱۳ ایستگاه برای خدمت به زائران و مسافران نوروزی در مبادی ورودی این شهرستان فعال شده است.

اسکان بیش از ۲۳ هزار گردشگر نوروزی در سبزوار

وی گفت: ۲۳ هزار و ۵۰۰ زائر و گردشگر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا نهم فروردین ماه جاری در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان یافته‌اند.

حبیب‌پور افزود: مکان‌های آماده شده ستاد اسکان، بقاع متبرکه، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌سراها و مهمان‌پذیرها از اماکنی بود که زائران و مسافران نوروزی در سبزوار در آن اقامت گزیدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: علاوه بر مراکز اقامتی، اقامتگاههای موقت شامل کمپ، چادر مسافرتی و اسکان اضطراری نیز برای مسافران نوروزی در سطح شهرستان سبزوار پیش بینی شده است.

وی گفت: ستاد خدمات سفر شهرستان با ۱۰ کمیته اجرایی تشکیل شده و تمامی دستگاه‌های خدماتی، امدادی، انتظامی و فرهنگی برای پذیرایی از زائران و تسهیل سفر در شهرستان سبزوار از آمادگی کامل برخوردارند.

حبیب‌پور تصریح کرد: ‌همچنین برگزاری سه نمایشگاه صنایع دستی، تجهیز بیش از ۴۰ مرکز آموزشی برای اسکان از دیگر اقدامات انجام شده شهرستان در آستانه نوروز بوده و تشدید بازرسی‌ از اماکن خدماتی در قالب گروه‌های نظارتی دستگاه‌های متولی در نوروز ۱۴۰۲ تدبیر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.