تولید غیرمنتظره نفت خام این هفته به دلیل مقایسه با ذخیره ۱.۳ میلیون بشکه‌ای هفته گذشته، بازار را به شدت تحت تأثیر قرار داد. با این حال، ذخایر نفت خام ایالات متحده هنوز یک درصد کمتر از میانگین پنج ساله در این زمان از سال است.

بحران انرژی در ایالات متحده / ذخایر نفت آمریکا کاهش پیدا کرد

به گزارش قدس آنلاین، به دنبال افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا که بیش از یک دلار کاهش قیمت‌های برنت و WTI را در معاملات بعدازظهر کاهش داد، نگرانی‌ها از رکود دوباره در روز چهارشنبه به اوج رسید.

روز چهارشنبه در ساعت ۱۳:۴۵، نفت خام برنت با کاهش ۱.۸۶ درصدی به ۷۶.۰۰ دلار در هر بشکه، ۱.۴۴ دلار کاهش در روز معامله شد، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت با کاهش ۲.۱۳ درصدی به ۷۲.۱۴ دلار در هر بشکه معامله شد و ۱.۵۷ دلار از دست داد..

باوجود برداشت‌های مداوم بنزین و تقطیر، تفسیر داده‌های اداره اطلاعات انرژی(EIA) نشان‌دهنده که افزایش بیش از حد انتظار موجودی نفت خام به عنوان نشانه‌ای از عملکرد ضعیف‌تر پالایشگاه‌ها است. در روز چهارشنبه، EIA از افزایش سه میلیون بشکه موجودی انبار برای هفته منتهی به پنجم می خبر داد.

باوجود نگرانی‌ها در مورد سلامت اقتصاد ایالات متحده، داده‌های تحقیقات HFI نشان می‌دهد که سطح ذخیره سازی بنزین کمتر از میانگین پنج ساله قبل از فصل رانندگی است، ذخیره سازی بنزین در این زمان از سال در آستانه فصل رانندگی تابستانی در پایین‌ترین سطح است.

تولید غیرمنتظره نفت خام این هفته به دلیل مقایسه با ذخیره ۱.۳ میلیون بشکه‌ای هفته گذشته، بازار را به شدت تحت تأثیر قرار داد. با این حال، ذخایر نفت خام ایالات متحده هنوز یک درصد کمتر از میانگین پنج ساله در این زمان از سال است.

هفته گذشته، قیمت نفت به پایین‌ترین حد خود در ۱۵ ماه گذشته رسید، اگرچه به نظر می‌رسد تحلیلگران عمدتاً انتظار دارند تقاضا با فصل رانندگی تابستان افزایش یابد و قیمت‌ها به همان اندازه پاسخ دهند و قیمت‌ها نزدیک به پایان سال جاری افزایش یابد، همچنین کاهش تولید از سوی اوپک پلاس که در این ماه اجرایی شد و ۱.۶ میلیون بشکه در روز از بازار کاهش یافت، به این خوش بینی میان مدت کمک می‌کند، پیش بینی این است که عرضه در اواخر سال کاهش می‌یابد.

با این حال، ترس از رکود اقتصادی و سقوط بانک‌های ایالات متحده همچنان بر انتظارات تأثیر می‌گذارد و داده‌ها نشان می‌دهد که تا چه حد معامله‌گران و سفته بازان بر اساس این نگرانی‌ها از نفت در هفته منتهی به دوم می فرار کردند. بر اساس این داده‌ها، علاقه آزاد به WTI به پایین‌ترین حد در سه سال اخیر رسیده است که بر نوسانات قیمت نفت افزوده است.

منبع: ایمنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.