انتخاب نماینده و سفیر دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل موجی از واکنش‌های مثبت و منفی را در رسانه های جهان به دنبال داشت از تلاش برای راه اندازی کارزار مخالفت با اقدام مذکور

کارشناس حقوق بین‌الملل در گفت‌وگو با قدس: تکیه بر کرسی ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر، رسوایی تبلیغاتی غرب علیه ایران است

انتخاب نماینده و سفیر دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل موجی از واکنش‌های مثبت و منفی را در رسانه های جهان به دنبال داشت از تلاش برای راه اندازی کارزار مخالفت با اقدام مذکور برای الغای تصمیم مجمع و ابراز عصبانیت و نگرانی مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی تا حمایت از تصمیم فوق از طرف کشورهای منطقه از این دستاورد بزرگ دیپلماتیک ایران بخشی از واکنش‌های روزهای گذشته نسبت به این خبر مهم بوده است.

کارشناس حقوق بین الملل ضمن گفت‌وگویی با قدس درباره انتخاب سفیر ایران به عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر اظهار کرد:این اتفاق نشان داد اقداماتی که علیه وضعیت حقوق بشر در ایران از جانب غرب طی یک سال گذشته صورت گرفته بی تاثیر و با شکست همراه بوده است.

دکتر احمد کاظمی تصریح کرد: رسانه های غربی  تبلیغات گسترده ای علیه حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران انجام دادند. آمریکایی ها در ماه های گذشته محدودیت هایی علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل اعمال کرده بودند که منجر به اخراج ایران از مجمع زنان سازمان ملل شد.

وی درباره ریاست ایران در مجمع شورای حقوقی سازمان ملل گفت: این انتخاب نشان دهنده آن است که در بدنه سازمان ملل کشورهایی هستند که تمایل به حقوق بشر غربی ندارند و این یک نکته مثبت برای این سازمان محسوب می شود.

استقلال کشورها مجمع در رای گیری

کارشناس حقوق بین الملل در ادامه گقت: یکی از ابهاماتی که قبل از برگزاری این نشست  مطرح بود نفوذ آمریکا و برخی کشورهای غربی در انتخاب رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر بود اما انتخاب ایران بعنوان رئیس مجمع نشان دادکشورهای عضو مجمع دارای  استقلال عمل در رای گیری هستند.

کاظمی از وظایف رئیس مجمع حقوقی سازمان ملل گفت و افزود: جمهوری اسلامی ایران می تواند بعنوان رئیس مجمع بسیاری از پرونده های ضد حقوق بشری در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را در مجمع مورد بررسی قرار دهد.

وی تصریح کرد: رسانه های غربی امروز با یک وضعیت بی ثباتی در قبال ایران مواجه هستند آنان در یک سال اخیر به دنبال مطرح کردن مباحث حقوق بشری ضد ایران بودند اما امروز با رسوایی و شکست رسانه ای در برابر ایران همراه بوده است.

کارشناس حقوق بین الملل در پایان اظهار داشت: از نظر دیپلماسی حقوقی عضویت ایران در مجمع یک پیروزی محسوب می شود تداوم سیاست‌های منطقه‌ای و مسیر درست دستگاه دیپلماسی ایران در ماه های اخیر باعث شده رفتارهای دوگانه کشورهای اروپایی و غربی نسبت به جمهوری اسلامی ایران به خوبی نمایان شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.