مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه میزان ذخایر خونی استان به ۵ روز رسیده است، گفت: در حال حاضر نیاز ویژه مازندران به گروه‌های خونی +O و +A است.

نیاز گروه‌های خونی+O و +A در مازندران

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر عبدالله محمدی فیروزجایی افزود: انتقال خون مازندران به عنوان تنها نهاد مسئول در استان موظف به تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز ۴۷ بیمارستان و مرکز درمانی استان در تمامی ساعات شبانه روز است.

وی با بیان اینکه شهرستان ساری علاوه بر کمبود گروه‌های خونی +O و +A به گروه خونی o- هم نیاز دارد، اظهار کرد:  ‌از تمامی افراد واجد شرایط اهداء خون دعوت می‌شود تا در تامین این ماده حیاتی ارزشمند انتقال خون مازندران را یاری کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران در مورد شرایط عمومی اهدای خون با تاکید براینکه همراه داشتن کارت ملی الزامی است، گفت: وزن اهداء کننده خون باید بالای ۵۰ کیلوگرم ، سن ۱۸ سال تمام تا ۶۵سال باید باشد ولی اهداء کنندگان مستمر خون تا ۷۰ سالگی قادر به اهدای خون هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه مردان در سال چهار بار و زنان نیز سه بار می توانند خون اهداء کنند، تصریح کرد: انتقال خون مازندران به مراجعه کنندگان اطمینان خاطر می‌دهد که تمامی تجهیزات و وسایل مورد استفاده در پروسه اهداء در مراکز خونگیری استان یکبار مصرف و استریل است و دستورالعمل های بهداشتی هنگام اهدای خون به صورت صد در صدی رعایت می‌شود.

محمدی فیروزجایی یادآور شد: انتقال خون مازندران تنها متولی تامین خون و فرآورده های خون سالم در استان است و تامین نیاز خونی ۵۰ مرکز درمانی و حدود ۱۴ هزار بیمار خاص و سرطانی را بر عهده دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.