رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت افزایش دانش روستاییان و رونق کسب و کارهای روستایی گفت: راه حل بسیاری از معضلات اقتصادی کشور، روستاها هستند و با افزایش دانش روستاییان می‌توان در رونق کسب و کار اقدامات موثری انجام داد.

رونق کسب و کار روستا در گرو افزایش دانش است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی، مسعود میرزایی شهرابی در نخستین رویداد "هم‌اندیشی انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی" که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: معرفی فرصت‌ها و نیازها در روستاها به فناوران و فعالان نخبه اقتصادی از طریق رویدادها و تورهای تخصصی، نمایشگاه‌ها و تولید انتشار مستندات رسانه ای گام های دیگری است که برای رسیدن به این مهم باید به کار بست.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در ادامه راهکارهای این اتفاق را برشمرد و ادامه داد: در ۶ گام می‌توان به این مهم دست یافت. گام اول و دوم، شناسایی نقاط قوت و نیازهای روستایی و شناسایی فرصت های توسعه کسب و کارهای روستایی است. این دو گام بسیار مهم است چرا که نمی‌توان یک شیوه را برای تمام روستاها حتی در یک اقلیم پیاده‌سازی کرد.

وی گفت: گام چهارم با تعریف طرحهای همکاری اقتصادی مشترک در روستاها با استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و گام پنجم ایجاد مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌های کسب و کار روستایی با حمایت اولیه دستگاه‌های متولی پیش خواهد رفت.

میرزایی افزود: در گام پایانی با معرفی تجربیات موفق کسب و کارهای روستایی افراد و نخبگان دیگر را به این جریان و زیست بوم نوآورانه و فناورانه دعوت خواهیم کرد.

نشست یک روزه هم‌اندیشی انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی با حضور مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان، معاونان صندوق کارآفرینی امید کشور، مسوولان و مدیران مرتبط با فعالیت های روستایی و مدیرکل اداره جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.