رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز پنجشنبه در پیامی به ملت، ارتش و حزب الله لبنان، «عید مقاومت و آزادسازی» جنوب لبنان را تبریک گفت و افزود: این آزادسازی یک نقطه عطف استراتژیک و الهام بخش آزادگان جهان بود.

المشاط: آزادسازی جنوب لبنان یک نقطه عطف استراتژیک بود

به گزارش قدس آنلاین«مهدی المشاط» در پیام تبریک خود به لبنان افزود: یمن با احترام فراوان به خالقان روز مقاومت و آزادی جنوب لبنان و همچنین رهبران و مردمی که در این راه مقاومت کردند، می ‌نگرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تصرحی کرد: روز مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان به عنوان نقطه عطف استراتژیک در همه سطوح، الهام بخش آزادگان جهان بود.

المشاط ادامه داد: ما مجددا بر مواضع ثابت خود در قبال لبنان و حق این کشور برای بازپس گیری آنچه از مناطق اشغالی آن باقی مانده است تأکید می‌کنیم و امیدواریم با انتخاب رئیس جمهور لبنان و بازگشت نظم به نهادهای رسمی، این کشور از مرحله خلاء قدرت عبور کند.

لبنانی ها هر سال روز ۲۵ ماه مه را با عنوان عید مقاومت و آزادسازی که یادآور پیروزی مقاومت لبنان و فرار صهیونیست ها از خاک لبنان است، جشن می گیرند.

هر چند هنوز بخش هایی از خاک لبنان مانند کفرشوبا و مزارع شبعا در اشغال صهیونیست ها قرار دارد، اما مقاومت لبنان بخش اعظم خاک جنوب لبنان را که از سال ۱۹۷۸ میلادی در اشغال صهیونیست ها بود، آزاد کرد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.