جشنواره غذاهای سنتی، بومی، محلی، ملی، ملل و فنگرفود عصر امروز در مقابل موزه مردم شناسی این شهرستان با حضور ٢٠ شرکت کننده در بخش غذا برگزار شد.

جشنواره غذاهای سنتی در قوچان برگزار شد 

به گزارش خبرنگار قدس خراسان، عصر امروز در مقابل موزه مردم شناسی قوچان جشنواره غذاهای سنتی، بومی، محلی، ملی، ملل و فینگرفود برگزار شد. 

ناهید ابراهیمی در حاشیه این جشنواره به خبرنگار قدس خراسان گفت: جشنواره غذاهای سنتی، بومی، محلی، ملی، ملل و فینگرفود عصر امروز در مقابل موزه مردم شناسی این شهرستان با حضور ٢٠ شرکت کننده در بخش غذا برگزار شد.

مشاور فرماندار قوچان در امور بانوان در ادامه افزود: در این جشنواره حدود ۵٠ الی ۶٠ غذا به نمایش گذاشته شد و بیشترین غذایی که بانوان در این جشنواره درست کرده بودند، آش مخصوص قوچان و فطیرمسکه بود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره این بود که افراد سنت و فرهنگ های خودشان را فراموش نکنند، بیان کزد: در بخش ملی بانوانی در این جشنواره بودند که از شهرهای مختلف ایران حضور داشتند که با لباس های محلی آن منطقه به این جشنواره آمده بودند که این نشان می دهد همچنان لباس، موسیقی و غذاهای محلی در بین مردم زنده است.

ابراهیمی در پایان گفت: در این جشنواره از شهرستان های قوچان، مشهد، درگز، شمال، سیستان و بلوچستان و باجگیران حضور داشتند.

علی اکبر احمدزاده، مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در حاشیه جشنواره غذاهای سنتی، بومی، محلی، ملی، ملل و فینگرفود به خبرنگار قدس خراسان گفت: شهرستان قوچان به دلیل موقعیت مناسب ترانزیتی که در مسیر زائران بارگاه مطهر امام رضا(ع) قرار دارد می تواند در بحث جذب زائر اقداماتی مناسبی انجام دهد. 

وی در ادامه افزود: با پتانسیل های زیاد گردشگری این شهرستان، وجود اقوام مختلف و طبیعت بسیار زیبا در کنار مردم مهمان‌نواز قوچان باعث می شود که زائران امام رضا(ع) در این شهرستان ماندگار شوند و شرایط برای رشد و رونق اقتصادی در قوچان صورت بگیرد.

خبرنگار: امیرحسین قربانپور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.