حیدر سلیمانی گفت: علی صفایی ۲ پنالتی به نفع هوادار گرفت که هر ۲ اشتباه بود.

کارشناس داوری: نیازی به داور خارجی در دربی نیست

به گزارش قدس آنلاین حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال درباره قضاوت علی صفایی در بازی پرسپولیس و هوادار در مرحله نیمه نهایی جام حذفی اظهار کرد: به نظرم صفایی قضاوت خوبی در این بازی نداشت، اما کمک داورهای او قضاوت خوبی را داشتند و توانستند به او کمک کنند. پنالتی که برای پرسپولیس گرفت کاملا صحیح بود، چون مدافع تیم هوادار به جای اینکه به توپ ضربه بزند پای راست مهدی ترابی را زد.  

او ادامه داد: صفایی یک پنالتی به نفع تیم هوادار در دقیقه ۳۴ بازی اعلام کرد که من هر چه سعی کردم تا تشخیص بدهم چه برخوردی وجود دارد از روی تصاویر تلویزیونی نتوانستیم برخوردی ببینم حداقل برخوردی بین مدافع و مهاجم نبود یعنی  مدافع برخوردی با مهاجم نداشت. البته مهاجم بود که خودش را به مدافع زد و توانست پنالتی را با زیرکی از داور بگیرد و حداقل دورن محوطه جریمه هیچ برخوردی وجود نداشت و اگر برخورد بود بیرون از محوطه جریمه بود  و پنالتی اشتباه بود.

سلیمانی گفت: گلی که هم در دقایق تلف شده نیمه اول پرسپولیس زد که اعلام آفساید می‌شود که کاملا درست بود، چون لحظه‌ای که مهدی ترابی پاس را دریافت می‌کند یک گام در وضعیت آفساید قرار داشت. نیمه دوم یک پنالتی به نفع تیم هوادار اعلام شد که آن هم اشتباه دوم داور در اعلام پنالتی بود یعنی ۲ بازیکن همزمان توپ را با دست زدند و ابتدا مهاجم هوادار توپ را لمس کرد و ضربه زد و در ادامه توپ برخورد به دست مدافع پرسپولیس کرد و داور باید خطای هند مهاجم هوادار را اعلام می‌رکد نه پنالتی برای این تیم اعلام کند.  

کارشناس داوری گفت: مابقی صحنه‌ها قضاوت شد کاملا درست بود و صفایی شانس آورد که این بازی با اشتباه تاثیرگذارش به پایان نرسید. کارت‌ها درست بود و آفسایدی که از سوی  کمک داوران گرفته شد هم درست بود.  

او درباره اینکه استقلالی‌ها خواستار حضور داور خارجی در دربی شدند، گفت: نیازی نیست تا داور خارجی دربی سرخابی‌ها  را سوت بزند و داوران خوبی داریم که در لیگ برتر فوتبال قضاوت کردند مثل امیر عرب براقی وحید کاظمی که می‌توانند دربی را قضاوت کنند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.