رئیس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال در مورد منابع قانون بودجه برای ایجاد اشتغال گفت: در قانون بودجه امسال ۱۰۰هزار میلیارد تسهیلات تکلیفی درنظر گرفته شده است که بین کمیته امداد, بهزیستی، صندوق نوآوری و شکوفایی و بین استان ها تقسیم می شود.

مصوبه جدید شورای عالی اشتغال برای حمایت از فارغ‌التحصیلان دکتری و تحصیلات تکمیلی

به گزارش قدس انلاین، قاسم رستم پور, رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال درباره مصوبات جلسه شورای عالی اشتغال گفت: هشتاد و پنجمین جلسه شورای‌عالی اشتغال کشور مصوبات 6 بندی داشت که راه‌اندازی و تدوین «حساب‌های پیشرفت و عدالت» در سراسر کشوریکی از این مصوبات است.

 وی با بیان اینکه در این نشست شورای عالی اشتغال، عملکرد بانک‌ها در مورد تبصره‌های بودجه در بخش اشتغال به ویژه در تبصره‌های 16و 18 بررسی شد گفت: همچنین دستگاه‌های حمایتی ملّی شامل کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، صندوق نوآوری و شکوفایی و بنیاد برکت که منابعی در اعتبارات بودجه 1402دارند، برنامه‌های خود برای ایجاد اشتغال در سال‌جاری را اعلام کردند که به تصویب اعضای شورای عالی اشتغال رسید.

* ابلاغ کارهای حساب پیشرفت و عدالت در هفته آینده

 رستم پور با بیان اینکه از جمله مسائلی که در جلسه مطرح شد مسائل اجرایی تبصره های 16و 18قانون بودجه سال جاری بود  گفت: این مصوبه ناظر به تسهیلات تکلیفی و منابعی برای افتتاح حساب های پیشرفت و عدالت استانی است.

وی با اشاره تکلیف قانون حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی گفت: گزارشی از سوی وزارت اقتصاد در شورای عالی اشتغال مطرح شد و  رئیس‌جمهور دستور داد که در اسرع وقت این حساب‌های پیشرفت و عدالت راه‌اندازی شود و تأکید کردند در هفته آینده کارهای ابلاغ حساب پیشرفت و عدالت انجام شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال درباره توضیح ایجاد حساب‌های پیشرفت و عدالت راه‌اندازی گفت:وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال تدوین دستورالعمل نحوه ایجاد حساب پیشرفت و عدالت در سطح استان‌هاست که در سطح ملّی، وزارت اقتصاد به‌عنوان دبیر حضور دارد و در سطح استان‌ها استانداران و مقامات استانی به‌عنوان شورای برنامه‌ریزی حساب‌های پیشرفت و عدالت تصمیم‌گیر هستند.

رستم‌پور با اشاره به اینکه در نشست شورای عالی اشتغال تأکید بر این بود که منابع اعتباری قانون بودجه در اسرع وقت توسط سازمان برنامه و بودجه با کمک بانک مرکزی و بانک‌های عامل ابلاغ شود گفت: یک بند از مصوبات برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دکتری و تحصیلات تکمیلی که دولت یارانه دستمزد و یارانه کارفرمایان و همچنین منابع برای کارورزی آنان را تأمین می‌کند.

رئیس دبیرخانه شورای‌عالی اشتغال در مورد منابع قانون بودجه برای ایجاد اشتغال گفت: در قانون بودجه امسال 100هزار میلیارد تسهیلات تکلیفی درنظر گرفته شده است که از این رقم 35هزار میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، 5هزار میلیارد تومان بهزیستی، 5هزار میلیارد تومان بنیاد برکت، 5هزار میلیارد تومان صندوق نوآوری و شکوفایی و 5هزار میلیارد تومان به صورت ملّی تصمیم‌گیری می‌شود و 50هزار میلیارد تومان هم بین استان‌ها در اختیار شورای استان قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: منابعی از بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته می‌شود. همچنین به تناسب وصولی تسهیلات سال‌های قبل در قالب تبصره 18در سال 1402هم به منابع این تبصره اضافه می‌شود و رئیس‌جمهور تأکید کرد در مدت زمان کوتاهی دستورالعمل اجرایی تبصره 18قانون بودجه ابلاغ شود.

رستم‌پور گفت: وزارت اقتصاد هیأت امنای حساب پیشرفت و عدالت را در سطح ملّی در اختیار دارد و در استان‌ها نیز استاندار رئیس شورای برنامه‌ریزی استان قرار دارد. قرار شد هفته آینده جلساتی در وزارت اقتصاد برای دستورالعمل حساب‌های پیشرفت و عدالت برگزار شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.