سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: دو فرزندم در مدرسه شاهد تحصیل می‌کنند؛ این مدارس برای ثبت‌نام فرزندان فرهنگیان و ایثارگران امتیازاتی اختصاص می‌دهند.

فرزندان "رضا مراد صحرایی" کدام مدرسه تحصیل می‌کنند؟

رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دو فرزندم در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند، گفت: دخترم اکنون از مدرسه فارغ التحصیل شده است و پسرم در پایه هفتم مدارس شاهد تحصیل می‌کند.

وی افزود: مدارس شاهد جزو مدارس دولتی است و برای ثبت‌نام فرزندان فرهنگیان و ایثارگران امتیازاتی اختصاص می‌دهد البته پسرم مقام استانی اذان را کسب کرده است؛ با این حال ابتدا می‌خواستم فرزندم را در مدرسه‌ای دولتی در بلوار کشاورز تهران ثبت‌نام کنم اما به دلیل محدوده‌بندی جغرافیایی ثبت‌نام نکردند.

وی درباره این پرسش که چرا اکنون اوضاع مدارس دولتی عادی به گونه‌ای است که والدین ترجیح می‌دهند، فرزند خود را در مدرسه غیرانتفاعی ثبت‌نام کنند البته نه صرفاً به دلیل کیفیت بلکه اطمینان خاطر از محیط و رفتار با دانش‌آموزان عنوان کرد: متأسفانه این موضوع صحیح است؛ بنده برنامه‌ای را به مجلس پیشنهاد کردم که در این برنامه، تحول آموزش و پرورش در ۹ محور ترسیم شده است و کلیدی‌ترین بخش مدرسه است.

صحرایی بیان کرد: با ایده به مدرسه بازمی‌گردیم به دنبال تحول هستیم همچنین مدارس دولتی باید به گونه‌ای رشد یابد که مردم به مدارس دیگری نروند به همین دلیل باید بر روی مدارس دولتی در تمام ابعاد فضا، معلمان و برنامه‌های آموزشی و تربیتی کار کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: مدارس باید رتبه‌بندی شوند البته اکنون برای ورود دانش‌آموزان به مدارس تیزهوشان (سمپاد) شاهد رقابت هستیم با این حال برخی مدارس خصوصی از تیزهوشان هم بهتر هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دکتر صفی اله ملکی ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    0 0
    آرزوی موفقیت و سربلندی داریم