سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نور از دستگیری عامل سوء قصد مامور منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

عامل سوء قصد جنگلبان نوری دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، به‌تازگی فیلم و تصویر حمله با تبر به مامور منابع طبیعی(محمد محمدپور) که مسوولیت نگهبانی عرصه جنگلی(مرزند) منطقه ایزد شهر بخش چمستان را برعهده داشت در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی پیام رسان همراه بود.

حسن فلاح افزود : این حادثه در اردیبهشت ماه امسال به وقوع پیوست منتهی فیلم و تصویر آن از سوی عده ای ناشناس منتشر شد که در پی آن مامور منابع طبیعی علیه فردی که مورد سوء قصد قرار گرفته بود شکایت کرد و در نهایت موضوع در دستور کار قرار گرفت.

این مسوول منابع طبیعی اظهار کرد: هفته جاری پس از پرونده سازی برای فرد متهم و ارایه گزارش به مراجع قضایی، حکم جلب او از دادستانی نور دریافت و در نهایت روز گذشته با همکاری ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان و همراهی نماینده حفاظت از منابع طبیعی استان متهم در کمترین زمان در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان نور تصریح کرد : این فرد عصر دیروز در بازداشتگاه بود و پس از بازجویی از سوی مراجع ذیصلاح و تکمیل اطلاعات قرار است امروز سه شنبه برای بازجویی به مراجع قضایی مرکز استان انتقال یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران هم روز یکشنبه هفته جاری تاکید کرده بود تهدید، تحقیر، ضرب و شتم ماموران منابع طبیعی جزو خطوط قرمز است و به طور حتم این موضوع در دستور کار قرار دارد و نتایج آن در اسرع وقت برای اطلاع رسانی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

درگیری، ضرب و شتم ماموران منابع طبیعی در شهرستان نور موضوع تازه ای نیست که برای افکار عمومی تازگی داشته باشد بلکه از دیرباز این حوادث غم انگیز در عرصه های جنگلی این خطه غربی مازندران به وقوع پیوسته است و نمونه آن می توان به شلیگ گلوله و آسیب دیدگی شدید ۲ تن از ماموران منابع طبیعی در فروردین ماه امسال در بوستان جنگلی ایزد شهر این منطقه اشاره کرد.

این حفاظان طبیعت که مسوولیت نظارت و کنترل ورود و خروج خودروها را برعهده داشتند متاسفانه براثر اصابت گلوله سلاح گرم از سوی قاچاقچیان زخمی شدند که برای مداوا از سوی مرکز فوریت پزشکی اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی این شهر انتقال داده شدند.

در شهریور ماه سال گذشته هم متاسفانه یکی از جنگلبانان این منطقه نگهبانی مسوولیت ورود و خروج خودروهای مشکوک در منطقه جنگلی کشپل را بر عهده داشت که از سوی چند قاچاقچی چوب مورد ضرب و شتم قرار گرفت و پس از گذشته یک هفته ۲ تن از قاچاقچیان مظنون را شناسایی و دستگیر کردند.

حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور با گستره ۲۳۰ هزار عرصه جنگلی و مرتعی زیر پوشش حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران به مرکزیت ساری قرار دارد.
مازندران دارای ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در غرب مازندران به مرکزیت نوشهر با گستره بیش از ۶۰۰ هزار هکتار و دیگری با بیش از یک میلیون هکتار به مرکزیت ساری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.