شبکه های اجتماعی
-
ضرر ۷ میلیارد دلاری مالک فیسبوک بعد از اختلال سراسری اخیر
ادوارد اسنودن، افشاگر بزرگ اسناد محرمانه آمریکا نوشت: در یک روز درخشان، فیس بوک و اینستاگرام به صورت اسرارآمیزی به حالت آفلاین در آمدند و جهان به مکان سالمتری تبدیل شده است.
-
دبیر مجمع تشخیص مصلحت در شبکههای اجتماعی حسابی ندارد
دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه دبیر مجمع حسابی در شبکههای اجتماعی ندارد، اعلام کرد: اطلاعرسانی درباره دیدگاههای محمدباقر ذوالقدر از طریق سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت خواهد گرفت.
-
مراقبت در برابر تهدیدات سایبربولینگ / فیلم
آیا تا به حال واژه سایبربولینگ را شنیدهاید؟ سایبربولینگ در واقع به آزار و اذیتهایی میگویند که در فضای مجازی صورت میگیرد و شامل هرگونه تحقیر، تهدید، توهین و تمسخر است. اگر میخواهید درباره سایبربولینگ بیشتر بدانید و گرفتار مردمآزاریهای اینترنتی نشوید این ویدئو را تماشا کنید.
-
فضای مجازی و چالشهای عاطفی زن و شوهر / فیلم
یکی از آسیبهای استفاده مداوم از فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، جدایی عاطفی زن و شوهر است. میل افراطی به حضور در شبکههای اجتماعی و کمتوجهی به همسر، مانع بزرگی برای داشتن خانوادهای شاد و مستحکم است. اگر شما هم فکر میکنید روابط عاطفی با همسرتان مانند گذشته نیست و تفاوت پیدا کرده، بهتر است برای بهبود این روند، گوشی تلفن همراه و تبلت را رها کنید و برای همسرتان بیشتر وقت بگذارید.
-
رسانهها و راههای جلب اعتماد مخاطب / فیلم
نقش رقابتی رسانهها برای جلب نظر مخاطب بر هیچکس پوشیده نیست. همه رسانهها مطابق با اهداف و منافع مادی و معنوی مالکان آن رسانه پیام تولید میکنند. در این میان هر یک از رسانهها راههایی برای جلبتوجه مخاطب خود دارند. شما بهعنوان مخاطب، نظرتان درباره یک رسانه و اخبار آن چگونه جلب میشود؟ یک رسانه چگونه باید اعتماد مخاطبان خود را جلب کند؟ بهتر است برای شناسایی شیوههای جلب اعتماد مخاطب در رسانهها این ویدئو را ببینید.
-
فضای شبکهای میان فعالان نوآفرین قرآنی ایجاد میشود
مدیر مرکز نوآوری و خلاقیتهای قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم از ایجاد فضای شبکه میان فعالان نوآفرین (استارتاپ) به عنوان یکی از مهمترین اهداف راهاندازی مرکز نوآوری و خلاقیتهای قرآنی نام برد.
-
بیسلیقگیهای دردسرآفرین /فیلم
از اصول مهم حضور و عضویت در گروههای مجازی خانوادگی و دوستان رعایت شأن، جایگاه و سلیقه افراد است. اگر شما در فضای مجازی در گروههای خانوادگی عضو هستید که اغلب افراد فامیل و بزرگترها در آن گروه حضور دارند باید محتواهایی را منتشر کنید که متناسب سن و سلایق افراد باشد. دقت کنید که هر محتوای خندهداری مناسب انتشار نیست. بهتر است قبل از انتشار هر محتوای خندهداری در گروههای مختلف به سلایق افراد گروه هم توجه کنید.
-
سرعت در اطلاعرسانی برگ برنده رسانههای اجتماعی / فیلم
در دنیای دیجیتال امروز، شبکههای اجتماعی را میتوان از بسترهای مؤثر در تولید علم، اشتراک اخبار و اطلاعات موردنیاز مخاطبان دانست. سرعت رسانه این روزها از اهمیت زیادی برخوردار است. چنانچه میدانید اینترنت و شبکههای اجتماعی باعث شده تا اخبار و اطلاعات بهصورت لحظهای به تمام دنیا مخابره شود. به این ترتیب در دنیای دیجیتال امروز همه سعی دارند اطلاعات خود را بهسرعت بهروزرسانی کنند تا از دنیا عقب نمانند.
-
در فضای مجازی مخاطب فعال هستید یا منفعل؟ / فیلم
پیامها و خبرها در فضای مجازی با هدف تأثیرگذاری بر مخاطب تولید میشوند. آیا در مواجهه با این اخبار به تولیدکنندگان و منتشرکنندگانش اعتماد تام و تمام دارید یا با نگاهی انتقادی و پرسشگرانه به دنبال منابع تکمیلی از رسانههای معتبر و رسمی هستید؟ اگر همیشه اخبار و پیامهای منتشر شده در فضای مجازی را بدون راستی آزمایی باور میکنید بدانید که شما یک مخاطب منفعل هستید. اما اگر میخواهید مخاطب فعال باشید تماشای این ویدئو را از دست ندهید.
-
مراقب چاقی رسانهای باشیم! / فیلم
ممکن است شما از آن خانوادههایی باشید که فرزندانتان ساعتها پای تلویزیون و بازیهای رایانهای مینشینند و حتی غذایشان را هم پای تلویزیون میخورند. بهتر است بدانید که بین مدتزمان تماشای تلویزیون و اضافهوزن کودکان و نوجوانان ارتباط مستقیم وجود دارد. برای رهایی از این مسئله تماشای این ویدئو را به شما توصیه میکنیم.
-
اقناع مخاطب با ترفند ترس / فیلم
رسانه با استفاده از فنون مختلف سعی میکند تا مخاطب را اقناع و او را با اهداف خود همسو کند. یکی از این فنون، تکنیک ترس است. برخی رسانهها با استفاده از روش القای ترس تلاش میکنند مخاطب را از کاری نهی یا با برانگیختن حساسیتش، او را به سمت پذیرش مفهومی هدایت کنند. شما بهعنوان مخاطب فعال در فضای مجازی آیا با تکنیک ترس آشنا هستید؟
-
بازنشر اخبار جعلی با سرعت نور /فیلم
از ویژگیهای رسانههای نوین سرعت انتشار خبر است. جالب است بدانید اخبار جعلی چند برابر سریعتر از اخبار رسمی و معتبر در شبکههای اجتماعی منتشر میشوند. شما در مواجهه با این اخبار چه واکنشی نشان میدهید؟ آیا آنها را بلافاصله بازنشر میکنید؟ چگونه میتوانید اطمینان پیدا کنید پیامی که دریافت کردهاید معتبراست؟ این ویدئو به شما کمک میکند تا از صحت اخبار اطمینان حاصل کنید.
-
سندروم گردن پیامکی را میشناسید؟ / فیلم
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در طول روز، زمان زیادی با گوشی هوشمند یا تبلت کار میکنید و دچار دردهای شدیدی در ناحیه گردن، کمر و یا حتی شانهها میشوید، احتمالاً به «سندروم گردن پیامکی» مبتلا هستید. اگر میخواهید از این مشکل مصون بمانید به چهار توصیه این ویدئو عمل کنید.
-
آنلاین باشیم اما هدفمند / فیلم
افراد بسیاری برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت زمان زیادی را درگیر فضای مجازی میشوند و بیشتر وقتشان را بیهدف هدر میدهند. هدر دادن وقت خصوصاً در شبکههای اجتماعی میتواند آسیبرسان باشد. بهتر است بهجای اینکه وقتتان را با دیدن محتواهای بیهوده در فضای مجازی هدر دهید زمانتان را به کارهای مفیدتری اختصاص دهید.
-
رعایت حق مالکیت معنوی حتی در فضای مجازی / فیلم
شاید در فضای مجازی دیده باشید که یک اختراع یا اثر ادبی بهصورت گسترده به اشتراک گذاشته شده است. حتی برخی از کاربران این آثار را به نام خودشان در فضای مجازی منتشر میکنند. این کار نقض مالکیت معنوی محسوب میشود. با یک جستوجوی ساده درباره قانون تجارت الکترونیک و جرائم رایانهای مشخص میشود، نقض مالکیت معنوی حتی در فضای مجازی میتواند نقض قانون تلقی شده و متخلفان را با دردسر مواجه کند.
-
شبکههای اجتماعی چقدر از ما میدانند؟ / فیلم
امروزه از شبکههای اجتماعی برای مصارف مختلف ازجمله کارهای تجاری استفاده میشود؛ درحالیکه بسیاری از کاربران بههیچوجه دقت نمیکنند که چه نوع اطلاعاتی را در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارند.
-
مزایای سواد رسانهای چیست؟ / فیلم
در جامعه امروزی انسان برای به دست آوردن اطلاعات نیاز به سواد رسانهای دارد. سواد رسانهای میتواند به مخاطبان رسانهها بیاموزد که از یک مصرفکننده محض خارج شده و به صورتی فعالانه در جریان انتقال اطلاعات قرار گیرند که در نهایت به نفع آنان باشد.
-
شجاعانه خارج شوید / فیلم
امروزه از کودکان و نوجوانان گرفته تا سالمندان هر یک بهگونهای در فضای مجازی وقت میگذرانند.