قدس آنلاین:مدیر پروژه سیتی سنتر فولادشهر گفت: مرکز توریستی، تفریحی و گردشگری سیتی سنتر فولاد شهر با ایجاد 5 هزار شغل باعث رونق اقتصادی در این منطقه و استان اصفهان خواهد شد.

سیتی سنتر فولاد شهر قطب توریستی، گردشگری و رفاهی  غرب اصفهان می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حسین بیات در آیین معرفی پروژه سیتی سنتر فولاد شهر افزود: این پروژه در زمینی به مساحت شش هکتار با هدف ایجاد قطب توریستی، گردشگری و رفاهی در غرب اصفهان در چهار فاز اجرا می‌شود.
وی، فاز اول این پروژه را شامل سازه‌ای حلزونی شکل به مساحت 25 هزار متر مربع اعلام کرد که در کشور بی نظیر است و از شروع ساخت آن حدود شش ماه می گذرد.
مدیر پروژه سیتی سنتر فولادشهر اضافه کرد: در فاز نخست قسمت‌هایی همچون ساخت بزرگ‌ترین آکواریوم ایران توسط شرکت TDE ترکیه ، هایپر مارکت، بازارهای سنتی، پارک بازی کودکان و مراکز غذایی نیز پیش بینی شده است.
وی در ارتباط با فاز دوم این پروژه عنوان کرد: این فاز شامل شهربازی سرپوشیده ایران باستان با معماری ایران باستان و سالن بیلیارد و بولینگ است.
این کارآفرین و صنعتگر نمونه کشور خاطر نشان کرد: فاز سوم پروژه سیتی سنتر فولادشهر شامل سالن‌های ورزشی، سالن‌های همایش، سینما، اسکی روی یخ و نمایشگاه آثار هنری است و فاز چهارم این پروژه نیز شامل پارک موج‌های آبی است.
به گفته وی محوطه سازی بیرون این پروژه نیز شامل محوطه سازی اسکیت کودکان ، رقص آب و آتش ، شهربازی و رستوران های روباز خواهد بود.
بیات گفت: فاز اول و دوم پو محوطه سازی پروژه سیتی سنتر فولادشهر در مدت 42 ماه یعنی در نیمه اول سال96 به بهره برداری کامل می‌رسند و فاز سوم و چهارم این پروژه نیز پس از 64 ماه از شروع کار به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با بیان این‌که طبق پیش بینی هزینه این پروژه در مجموع حدود دو هزار و 500 میلیارد ریال خواهد بود تاکید کرد: تمام این هزینه توسط بخش خصوصی تامین می‌شود.
مدیر پروژه سیتی سنتر فولادشهر تصریح کرد: تا 24 ماه آینده حدود 1400 شغل مستقیم و 400 شغل غیرمستقیم توسط این پروژه ایجاد می‌شود و با پایان یافتن کامل این پروژه شاهد ایجاد 5000 فرصت شغلی خواهیم بود که کاری بسیار ارزشمند است البته برای اجرای کامل پروژه سیتی سنتر فولادشهر به حمایت مسئولان مربوطه نیز نیاز است.
وی در خصوص انگیزه خود برای ساخت این مرکز توریستی، تفریحی و گردشگری اظهارداشت: با توجه به تراکم جمعیت در غرب استان اصفهان و وجود شهرهای پیوسته از جمله فلاورجان ، فولادشهر ، زرین شهر و اشترجان ، این مجموعه می تواند دسترسی امکانات جمعیت بالای یک میلیون و 600 هزار نفری این منطقه را تامین و تسهیل نماید.
بیات ابراز امیدواری کرد مسؤولان از این طرح ها برای پیشگیری از فرار سرمایه گذاران به خارج از کشور حمایت کنند.
وی که ریاست مراکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان کشور را نیز به عهده دارد ، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های مراکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان اظهار کرد: این مراکز با مجوز رسمی از وزارت صنایع شکل گرفتند و امروز تعداد آن‌ها در کل کشور به 25 مجموعه می‌رسد که در صورت حمایت مسؤولان به همین تعداد سیتی سنتر نیز دایر خواهیم کرد.
ادامه داد: ستاد مرکزی این مراکز آموزشی در اصفهان قرار دارد، کار اصلی این مراکز هم ارائه آموزش‌های لازم به صاحبان صنایع و افرادی است که قصد وارد شدن به بخش صنعت را دارند.
در ادامه این مراسم نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی یکی از پارامترهای اقتصاد مقاومتی را مردم نهاد کردن اقتصاد دانست و گفت: تمرکز در اقتصاد داخلی ، حمایت از کالاهای داخلی و حمایت از سرمایه گذاران داخلی از دیگر پارامترهای اقتصاد مقاومتی به شمار می روند .
منصوری ورود بخش خصوصی به اقتصاد کشور را حلال بسیاری از مشکلات دانست و تاکید کرد: در گذشته برنامه های توسعه بر اقتصاد دولتی تمرکز داشت اما اکنون اقتصاد کشور به سمت اقتصاد باز حرکت می کند و مردم باید در اقتصاد شرکت کنند.
 

پخش زنده