علي كفاشيان درحالي كه تا هفته هاي پيش پرده از قراردادهاي مشروط كي روش برنمي داشت درآستانه شروع جام ملت هاي آسيا صراحتا اعلام كرد ماندن اين مربي بستگي به نتايج جام ملت ها دارد...

كفاشيان: سرنوشت كي روش بستگي به نتايج جام ملت ها دارد

به گزارش قدس آنلاين، علی کفاشیان درباره حضور یا عدم حضور سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال پس از جام ملت‌ها اظهار کرد: قرارداد کی‌روش سه مرحله است که مرحله اول آن پس از جام ملت‌های آسیا مشخص می‌شود و در صورت نظر مثبت کمیته فنی و کارشناسان پس از آن به مدت یک و نیم تا دو سال و تا قبل از شروع جام جهانی کار خود را در تیم ملی ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: ملاک ماندن کی‌روش در تیم ملی پس از جام ملت‌ها قهرمانی نیست و باید عملکرد او را ارزیابی کرده و نباید حتما همه چیز را در نتیجه ببینیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره تغییرات انجام شده در این فدراسیون اظهار کرد: لزوم یک سری تغییرات در برخی ارکان فدراسیون احساس شد و از چند ماه قبل این مسئله مد نظر قرار گرفت اما اساسنامه فدراسیون به گونه‌ای نیست که هر زمان رییس فدراسیون فوتبال بخواهد این کار را انجام دهد و برخی مسائل مربوط به رای و موافقت مجمع است؛ هر چند ما از چند ماه قبل این تغییرات را در نظر داشتیم.

کفاشیان افزود: بخشی از این تغییرات در رابطه با کمیته پزشکی بود و به دلیل این که یک سری کارها تحت یک مدیریت انجام می‌شد ما آنها را از هم جدا و از آقای هاشمیان در بخش دیگری استفاده کردیم.

وی با اشاره به این که تخلفات مالی باید رسیدگی شود و در این زمینه حسابرس گزارش را آماده کرده است اظهار کرد: تغییرات در راستای تفکیک بود و گزارش مالی شرکت ایفا بررسی و ارائه شد؛ هر چند هر زمان بحثی در ارتباط با تخلف باشد مجددا رسیدگی لازم انجام می‌شود.

به گفته رییس فدراسیون فوتبال بخش دوپینگ کمیته پزشکی به وزارت ورزش و جوانان واگذار شد و بخش دیگر آن در فدراسیون کار خود را پیش می‌برد.

کفاشیان در ادامه با اشاره به تغییر انجام شده در سمت نایب رییسی بانوان فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: موافقت تغییر نایب رییس را در مجمع گرفتیم؛ چرا که در این مسئله نیازمند تغییر بودیم.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این که وزارت ورزش و جوانان چه میزان در اعمال تفکرات خود به این فدراسیون اثرگذار بوده است، گفت: تغییر در بخش بانوان از چند ماه قبل مد نظر بود اما باید مجمع در این زمینه موافقت خود را اعلام می‌کرد. هیات رییسه فدراسیون فوتبال نامه رسمی به من نوشت و خواستار تغییر بود و در این زمینه نیازمند استعلام از وزارتخانه بودیم؛ چرا که باید کار را از طریق قانونی انجام دهد.

وی همچنین در مورد ادامه کار مهدی محمدنبی در فدراسیون فوتبال اظهار کرد: نبی هنوز در این فدراسیون کار خود را ادامه می‌دهد و دبیرکل موقت نیست و ممکن است بر اساس تصویب هیات رییسه فدراسیون فوتبال همچنان در این سمت ابقا شود.

کفاشیان همچنین در مورد عملکرد کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در کمیته فنی و توسعه این فدراسیون کار جدیدی طراحی شد و تمام تدارکات لازم برای تیم‌ها مد نظر قرار گرفت اما به دلیل برخی محاسبات اشتباه این تیم‌ها نتیجه نگرفتند اما نمی‌توان تمام نتایج گذشته سرمربیانی که در تیم‌های پایه همچون علی دوستی‌مهر که موفقیت‌آمیز عمل کردند را زیر سوال برد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره این که آیا وعده‌ای به امیر عابدینی داده است یا خیر گفت: عابدینی هر چه به نفع فوتبال باشد را می‌گوید و نیاز به وعده و وعید ندارد و هم‌اکنون نیز در هیات رییسه سازمان لیگ مشغول به کار است و کارش را انجام می‌دهد.

وی درباره کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال یادآور شد: منتظر نتیجه نایب رییسی فدراسیون فوتبال هستیم هرچند تصور نمی‌کردیم که آیت‌اللهی استعفا دهد اما او خودش به مجمع استعفایش را ارائه داد.

کفاشیان در مورد عرب‌عامری نیز گفت: عرب عامری پیشنهاد ما به مجمع است و فعلا سرپرست و عضو کمیته بانوان است. ما این پیشنهاد را می‌دهیم و باید به تصویب برسد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره علت بازی نکردن تیم ملی با تیم‌های قدرتمند گفت: ما هر ساله شرایطی را در فیفا دی‌ها داشتیم و در مقاطعی که کادر فنی نیاز به دیدار تدارکاتی داشت تیم ملی نتوانست با کشورهای مد نظر خود بازی کند. حتی بازی با فلسطین نیز در آخرین لحظه منتفی شد.

وی در مورد قهر حسن‌زاده نیز گفت: او قهر نکرده است و به مرخصی رفته بود و از دیروز نیز برگشت تا کار خود را ادامه دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده