قدس انلاین-قاآنی:بازیگرسینما وتلویزیون گفت:مدیران فرهنگی به دغدغه های هنرمندان گوش نمی دهند.

مدیران فرهنگی به دغدغه های هنرمندان گوش نمی دهند

بابک حمیدیان درنشست خبری خود با اصحاب رسانه درمشهد اظهار داشت:آنچه که درحال حاضردرحوزه هنری بویژه سینما درحال رخ دادن است بخاطر ان است که مدیران فرهنگی به دغدغه های هنرمندان گوش نمی دهند.

 وی افزود:من این حق رابرای خودم قائل هستم چرا که من درگود واقعی این جریان هستم وهم قهروآشتی وهم فقروثروت مردم را دیدم، برعکس مدیرانی که فقط پشت میز وزیر باد کولرها قرار دارند از آنها انتقاد می کنم چرا که معتقدم مدیرفرهنگی که تخصص و دغدغه مسایل فرهنگی نداشته باشد دچار بحرانهای فرهنگی می شویم که امروز شاهد ان هستیم.

وی تأکید کرد: مدیریت فرهنگی باید پاسخگوی فاصله ها و دغدغه ها باشند تا کی قرار است شاهد مهاجرت هنرمندان به تهران باشیم تهران همه رو می بلعد و مدیر فرهنگی باید پاسخگوی این سؤال باشد که چرا بسیاری از نسل‌ها سوختند و در مشهد بسیاری از این اتفاقات بسیار مهم خیلی دیر رخ می‌دهد؟

وی تصریح کرد: چنین روندی ما با نسلی مواجه می سازد که همه چیز رو درتهران می بینند وتهران با همه جذابیتهایی که دارد این جوانها را جذب خود می کند وپس از مدتی پس می دهد و انها وا خورده بازمی گردند.

حمیدیان درخصوص توقف اکران عمومی فیلم"رستاخیز" گفت:فعلا با توقف نمایش فیلم خستگی ان بر تن من باقی مانده من برای بازی در فیلم رستاخیز موفق به دریافت سیمرغ بلورین شدم و در این اثر سینمایی ایفاگر دو نقش بودم که بسیار برایشان زحمت کشیدم.

وی تصریح کرد: توقف اکران "رستاخیر" دوباره موضوع مدیریت فرهنگی  وبحران در ان را درکشورمان نشان داد که بالاخره تصمیم گیرنده در این حوزه بر عهده چه کسانی است.

این بازیگر سینما افزود: گلایه‌ام از کسانی که مانع اکران این فیلم شدند این است که چرا ندیده درباره موضوعی اظهار نظر می‌کنند و تنها طبق شنیده‌ها نظر خود را می‌دهند؟ درخواستم از آنها این است که رودررو با اقای درویش کارگردان فیلم صحبت کنند تا واقعیات عنوان شود بهرحال سینما بخشی از ان خیال است حال وجود صخره در کربلای فیلم رستاخیز برای چه باید چالش برانگیز باشد.

حمیدیان درباره کار جدی سینمایی خود هم افزود: فیلم بادیگارد موضوع وقصه روزی دارد وتجربه کاردوباره با آقای حاتمی کیا و همبازی شدن با پرویز پرستویی برای اولین بار به من انگیزه بسیارزیادی داد من تجربه خوبی با ابراهیم حاتمی کیا در فیلم سینمایی «چ» داشتم وقصه بادیگارد درباره دانشمندان هسته ایی است که معتقدم بسیار مهجور مانده بودند.

وی درباره کم کاری هایش درعرصه تاترگفت:من بخاطر اینکه در کارهایی که بازی کردم بسیارازلحاظ فیزیکی و صوتی وجسمی در سطح بالایی خودم رو درگیر می کردم مثل مکبث ، بخاطر هشدارهای پزشکی دور شدم ولی درحال حاضر با دعوت علی سرابی اگر شرایط فراهم بشه پایان شهریور ماه قرار است در تاتری با هم کار نماییم.

وی در خصوص کیفیت برگزاری ورکشاپها در شهرستانها افزود: هنرمند موظف است که در ورک شاپ‌ها از دل خاطرات خود واقعیات تلخ وشرین و سیاه وسفید را بازگو کند تا سختی این کار برای مخاطب وی قابل درک باشد، به طوری که نه موجب امید کاذب و نه ناامیدی برای آن فرد بشود و وی بتواند بهترین تصمیم را در پایان این دوره آموزشی بگیرد.

حمیدیان افزود: برپایی ورک شاپ‌های تخصصی نتایج خوب و مثبتی داشته که توانسته هنرمندان مطرح و شاخص زیادی را به سینمای ایران معرفی کند و از جمله این مجموعه‌ها می‌توانم از آموزشگاه‌های هنرمندان به نام سینمای ایران همچون حمید سمندریان، امین تارخ و آتیلا پسیانی نام ببرم که عملکردی موفق در این زمینه داشته‌اند.

امین انتظاری مدیرگروه هنری آپ درباره برنامه های این گروه گفت: بعدازبرگزاری ورکشاپ شهرام مکری در مشهد،سعی کردیم کیفیت برگزاری کلاسهارا درهمین حد واندازه حفظ کنیم ودراین زمینه هیچ گونه نگاه کاسبکارانه نداریم وتنها مشکل ما نبود حمایتها ازبخش خصوصی است که این مساله دست وفعالیت ما را محدود می کند.

وی تصریح کرد:هدف ما درهمین شرایط برقراری ارتباط بین دوستداران هنرسینما در مشهد با بخش حرفه ایی وفعال در پایتخت بوده که با برگزاری دوره های مختلف درصدد رسیدن به ان هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده