قدس آنلاین- تبریز: فرمانده نیروی انتظامی بناب گفت: حمل هرگونه اشیاء از قبیل آلات موسیقی، قمه و شمایل توسط هیئت‌های عزاداری ممنوع است و امیدواریم مسئولان هیئت‌های عزاداری به این نکات توجه کرده و همکاری لازم را با مسئولان نیروی انتظامی به عمل آورند.

حمل آلات موسیقی و شمایل توسط هیئت‌های عزاداری ممنوع

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رمضان الهوردیان ظهر امروز در نشست مشترک هیئت امنای مساجد، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان بناب، با بیان اینکه موادمخدر امروز به عنوان بزرگ‌ترین آسیب جوانان کشور را تهدید می‌کند؛ اظهار داشت: علما و روحانیون باید از ظرفیت تجمعات ماه محرم برای آگاه‌سازی جوانان و خانواده‌ها استفاده کنند و مردم را از خطرات این بلای خانمان‌سوز مطلع کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمن درصدد ترویج خرافات در عزاداری‌های محرم است؛ افزود: حمل هرگونه اشیاء از قبیل آلات موسیقی، قمه و شمایل توسط هیئت‌های عزاداری ممنوع است و امیدواریم مسئولان هیئت‌های عزاداری به این نکات توجه کرده و همکاری لازم را با مسئولان نیروی انتظامی به عمل آورند.

وی برپایی مراسم‌ شبیه‌خوانی را یادآور شد و تأکید کرد عده‌ای تلاش می‌کنند تا در این آیین‌ها رفتارهای وهن‌آلود را توسعه و ترویج دهند که باید مراقب آنها بود.

لزوم ریشه‌یابی برای جلوگیری از بدعت‌ها در عزاداری‌ها حسینی(ع)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بناب با اشاره به لزوم ریشه‌یابی و فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از بدعت‌ها در عزاداری‌ها حسینی(ع) گفت: باید از تحریف دین در عزاداری‌ها جلوگیری شود، چون انگیزه و هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح و احیای سنت نبوی و از بین بردن بدعت‌های وارد شده در دین بود.

حجت‌‌الاسلام رسول یگانه افزود: موارد قابل اجرا توسط هیئت‌های عزاداری در جلسه شئونات فرهنگی شهرستان مطرح و مورد تصویب قرار گرفته و تمام مسئولان شهرستان و مسئولان دستجات عزاداری و مداحان عزیز ملزم به اجرای آن هستند.

170 مسجد در بناب/ وجود 30 روحانی در مساجد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بناب هم در این نشست اظهار داشت: شهرستان بناب دارای 170 مسجد است که هم اکنون در 30 مسجد روحانی وجود دارد.

راحلی افزود: با توجه به عدم داشتن اعتبار لازم برای مساجد، هیئت امنای مساجد مبلغی از پول‌های جمع‌آوری شده بابت احسان و نذورات را صرف ایاب و ذهاب روحانی مسجد کنند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی هیئت امنای مساجد تصریح کرد: هیئت امنای مساجد صرفاً برای ماه‌های محرم و رمضان نیست و همیشه باید سعی کنند مساجد را آماده نگه دارند و حضور آنها در مساجد باید پر رنگ باشد.

مردم شهرستان بناب همچون سایر شهرهای دیگر کشورمان از هم اکنون آماده برگزاری مراسم ایام محرم شده و ضمن تزئین خیابان‌ها و محلات شهر با پارچه نوشته های مشکی در رثای شهدای گرانقدر کربلا و برافراشتن پرچمهای عزا و ماتم شهادت حضرت سیدالشهداء(ع) و اولاد و اصحاب گرامی ایشان، مساجد محلات را نیز سیاه‌پوش کرده و هر مغرب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء نوای حزن‌انگیز عزاداران حسینی(ع) از هر کوی و برزن به گوش می‌رسد و دستجات مختلف عزاداری با حرکت در مسیرهای تعیین شده اعلام ماتم و عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده