قدس آنلاین: رزمایش محمد رسول‌الله(ص) ۳، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده نزاجا از صبح امروز در منطقه یال‌عباس تربت جام آغاز شد و به مدت سه روز برگزار می‌شود.

جزئیات رزمایش بزرگ «محمد رسول‌الله(ص) ۳»/‌رویکردی متفاوت در رزمایش شرق کشور

به گزارش قدس آنلاین، این رزمایش با حضور یگان‌های 177 پیاده، تیپ 38 زرهی تربت‌جام، یگان‌های توپخانه، پایگاه هوا نیروز مشهد، پهپاد، جنگال، عملیات روانی و با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش به مدت 3 روز در منطقه شمال شرق کشور اجرا می‌شود.

رزمایش محمد رسول‌الله(ص) 3 نیروی زمینی ارتش، یک رزمایش دفاعی امنیتی با رویکرد ارتقا سطح آمادگی یگان‌ها و ایجاد بازدارندگی است و عملیات پدافند در سطح با اشغال عوارض حساس، گلوگاه‌ها، تنگه‌ها در سطح بسیار وسیع در منطقه شرق کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

این رزمایش با محوریت قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی و هدایت و طرح‌ریزی قرارگاه ولایت نزاجا و به صورت دو طرفه کنترل‌شده و با رویکرد امنیتی دفاعی برگزار می‌شود.

انجام عملیات تخصصی اطلاعاتی به‌صورت ویژه، نمایش اقتدار و افزایش آمادگی یگان‌ها، جابه‌جایی سریع نیروهای واکنش سریع، افزایش مهارت و کارآیی فرماندهان و ارزیابی توان رزمی یگان‌های عملیاتی در شرایط مختلف جوی و آب و هوایی بخشی از اهداف این رزمایش است.

برچسب‌ها

پخش زنده