دانشگاه الازهر امروز پنجشنبه ۱۹ دانشجوی دختر و پسر را به‌اتهام شرکت در تظاهرات و حوادث خشونت‌بار از دانشگاه اخراج کرد.

 اخراج ۱۹ دانشجوی الازهر به‌اتهام شرکت در تظاهرات

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،اداره دانشگاه الازهر امروز پنجشنبه تصمیم به اخراج 19 دانشجوی دختر و پسر به‌اتهام شرکت در تظاهرات گرفته و با اعلام اسامی این دانشجویان به حراست دانشگاه از آنها خواست تا مانع ورود این دانشجویان به دانشگاه شوند.

یک منبع آگاه در اداره دانشگاه الازهر در این باره گفت که اخراج این دانشجویان پس از اجرای تحقیقات از آنها و اطمینان از مشارکت این دانشجویان در تظاهرات و تحریک به خشونت در داخل دانشگاه و سر دادن شعارهای سیاسی صورت گرفت.

این منبع افزود که از ابتدای سال تحصیلی جدید تا کنون 29 دانشجو که بیشتر آنها منتسب به اخوان المسلمین هستند از دانشگاه اخراج شده‌اند.

قاهره: ترکیه بدون معطلی باید نیروهای خود را از عراق خارج کند

وزیر خارجه مصر امروز پنج‌شنبه تأکید کرد که ترکیه بایستی هرچه سریع‌تر و بدون معطلی نیروهای خود را از عراق خارج کند.

سامح شکری امروز در نشست اتحادیه عرب که به‌منظور بررسی مداخله ترکیه در عراق برگزار شد، تصریح کرد که مداخله ارتش ترکیه در عراق تجاوز آشکار به حاکمیت این کشور است.

شکری ابراز کرد: موضع ترکیه در این باره بر اساس قانون بین المللی و یا سازمان ملل نیست و ضروری است که همه از تلاش‌های عراق برای مبارزه با تروریسم حمایت کنیم.

وی همچنین اظهار داشت که عضویت مصر در شورای امنیت به‌منزله عضویت تمامی کشورهای عربی جهت حفظ امنیت قومی عربی است و ضروری است که هماهنگی بیشتری برای مقابله با گروه‌های تروریستی داشته باشیم.

صدها نظامی ترکیه روز جمعه سیزدهم آذر با نقض آشکار تمامیت ارضی عراق، با تانک‌های خود نزدیک شهر موصل که در اشغال گروه تروریستی داعش است، مستقر شدند.

علی‌رغم اعتراض شدید دولت عراق نسبت به این تجاوز ترکیه، مقامات آنکارا همچنان تأکید می‌کنند که قصد دارند حضور نظامی خود را در شهر موصل مرکز استان نینوی در شمال عراق تقویت کنند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق اخیراً از کشورهای عربی خواست که در قبال حضور نظامیان ترکیه در عراق مواضع یک‌پارچه‌ای اتخاذ کنند.

العبادی همچنین بار دیگر تأکید کرد  که هیچ نیروی زمینی بیگانه در عراق حضور ندارد.

این در حالی است که احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه تصریح کرد که کشورش حضور نظامی خود را در عراق تقویت خواهد کرد.

داود اوغلو همچنین مدعی شد: «حضور نظامی ترکیه در شمال عراق تا آزادی کامل موصل از گروه تروریستی داعش ادامه خواهد داشت».

موافقت رژیم صهیونیستی با صادرات گاز به مصر

کابینه رژیم صهیونیستی با صادرات گاز طبیعی به مصر با هدف بهبود روابط بین دو طرف موافقت کرد.
یوال اشتاینیتز وزیر انرژی رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه گفت که اسرائیل می‌تواند طی 7 سال آینده به‌میزان 5 میلیارد مترمکعب گاز از میدان تمار واقع در ساحل مدیترانه به مصر صادر کند.

این در حالی است که اتاق بازرگانی بین المللی طی حکمی مصر را به پرداخت 1.7 میلیارد دلار جریمه از مجموع 3.8 میلیارد دلاری که شرکت برق اسرائیل مطالبه کرده و نیز پرداخت 288 میلیون دلار از مجموع 1.2 میلیارد دلار درخواستی شرکت «شرق البحر المتوسط» محکوم نمود.

دلیل صدور این حکم توقف صادرات گاز طبیعی به رژیم صهیونیستی به‌دنبال انقلاب 25 ژانویه سال 2011 است.

مصر به‌موجب قراردادی 20ساله گاز طبیعی را به‌بهایی بسیار پایین‌تر از بهای جهانی به رژیم صهیونیستی می‌فروخت، اما این توافق در سال 2012 بعد از انفجار پی‌درپی خطوط لوله گاز به دست افراد مسلح در شبه‌جزیره سینا و اعتراضات مردمی از هم فروپاشید.

برچسب‌ها

پخش زنده