اگرچه مدتی است که هدست های واقعیت مجازی به بازار آمده اند و روز به روز شاهد عرضه عناوین بیشتری برای آن ها هستیم

تنها ۱۱ درصد از مصرف کنندگان غربی به تکنولوژی واقعیت مجازی تمایل نشان می دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، ظاهرا بسیاری از کاربران و مصرف کنندگان غربی تمایل چندانی به آخرین دستاورد تکنولوژی نشان نمی دهند که شاید دلیل اصلی آن را بتوان شیوه قیمت گذاری محصولات آن دانست. 

بنابر گزارش سازمان آماری Newzoo، بازارهای غربی قرار نیست بزودی علاقه چندانی به محصولات واقعیت مجازی نشان دهند. آمارهای Newzoo نشان داده که تنها 11 درصد از مردمی که به اینترنت دسترسی داشته و در رده سنتی 10 الی 65 سال به سر می برند، قصد تهیه هدستی واقعیت مجازی را دارند.

اما در این حال، بازیکنان مسابقات ورزش های الکترونیکی یا همان eSports، بیشترین تمایل را به واقعیت مجازی نشان داده اند. این بازیکنان حدود 63 درصد از تمام افرادی که می خواهند هدست های گران قیمتی چون آکیلس ریفت را خریداری کنند تشکیل داده اند. آمار Newzoo نشان می دهد که مردم هنوز به واقعیت مجازی و قابلیت های آن اطمینان کافی ندارند اما با استناد به سازمان های آماری دیگر مانند SuperData و Tech Advisor می توان گفت که در دهه پیش رو، صنعت واقعیت مجازی رشدی شگرف خواهد داشت و تا سال 2020  ارزشی معادل 30 الی 40 میلیارد دلار می یابد.

پیتر وارمن، موسس Newzoo و مدیرعامل آن اعتقاد دارد که با وجود محبوبیت محصولات واقعیت مجازی در میان گیمرها، بخش اعظمی از درآمد صنعت واقعیت مجازی از فروش سخت افزار و سرویس های غیر گیمینگ کسب می شود. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که تعداد گیمرهایی که هدست های واقعیت مجازی فعلی را خریداری کرده اند بسیار کم بوده و تعداد آنها در قیاس با بازار بزرگ گیمینگ کنسولی بسیار محدود است.

برچسب‌ها

پخش زنده