رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: برخی مدیران خیال می‌کنند بیت المال ملک شخصی آنها است و هر جور بخواهند می‌توانند از آن استفاده کنند.

برخی خیال می‌کنند بیت المال ملک شخصی آنها است/ دریافت حقوق چند صد میلیونی در ازای انجام کار کم

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با میزان درباره چگونگی برخورد مسئولین با مدیرانی که برخلاف قانون حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: به هر  حال ما در اسلام عزیز و در جمهوری اسلامی ایران یک قاعده و ضابطه‌ای به نام قانون انصاف، اعتدال و اخلاق داریم که باید سرلوحه  کار مسئولین قرار گیرد که این موضوع درباره دریافت حقوق‌ها نیز باید حاکم باشد.
وی افزود: رعایت اعتدال و اخلاق به معنای این است که فردی که زحماتی را می‌کشد باید اجر و پاداشی را دریافت کند که متناسب باشد تا حقی از  مردم ضایع نشود.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در قانون جمهوری اسلامی ایران به طور صریح به موضوع اخلاق و رعایت عدالت اشاره شده است، تأکید کرد: کسی که زحمتی نمی‌کشد معنا ندارد به وی پاداشی اضافه دهیم زیرا اتخاذ این رویه به ضرر اقشار پایین‌تر جامعه و مردم است و تبعات منفی را برای جامعه در پی خواهد داشت.
عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: متاسفانه بعضی از مدیران در این ایام با گرفتن حقوق های نجومی و استفاده از بیت‌المال انصاف و اعتدال را رعایت نکرده‌اند و  خیال می‌کنند که بیت‌المال ملک شخصی و فردی آنهاست و هر جور بخواهند از آن استفاده می‌کنند.
اکرمی  تأکید کرد: دستگاه‌های مسئول پیرامون بررسی دریافت حقوق‌های نجومی برخی از مدیران باید از طریق قانون وارد عمل شوند تا ببینند آنهایی که حقوق‌های کلان دریافت کرده‌اند به چه دلایلی این موضوع برایشان رخ داده است.
وی تأکید کرد: دستگاه های مرتبط باید با ورود به پرونده حقوق‌های نجومی به این موضوع بپردازد که آیا تعادل بین حقوق مدیران و یک کارمند معمولی تا چه میزان وجود دارد و چرا بعضی‌ها باید حقوق‌های چند صد میلیونی را دریافت کنند در حالی کار کمتری را انجام می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده