قدس ‌آنلاین / خدیجه زمانیان: کتاب «پروژه شادی» در چندسال گذشته یکی از کتاب‌های پرفروشی بوده که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است.

چرا «پروژه شادی» پرفروش شد؟

«پروژه شادی» نوشته گریچن رابین و با ترجمه آرتمیس مسعودی توسط نشر آموت به بازار کتاب آمده و به چاپ‌های متعدد رسیده است.  

این کتاب به چنددلیل مورد توجه مخاطب در جهان قرارگرفته است که یکی از آن دلایل، توجه مردم به شادزیستن است.

مسعودی معتقد است: «باوجود تمام مشکلات کوچک و بزرگی که گریبان‌گیر انسان‌ها شده است، پیشرفت‌هایی‌که در علوم‌انسانی و روان‌شناختی حاصل شده، تنوع مطالبی‌که روزانه در معرض دید انسان‌ها قرار می‌گیرد و بیشترشدن امکانات رفاهی، مردم را به این فکر می‌اندازد که تاجایی‌که می‌توانند باید از امکانات موجود بهره بگیرند و مشکلات زندگی ماشینی را برای خود کمتر کنند، و این کتاب به‌طور مشخص، خواننده را به این سمت سوق می‎دهد».

مترجم همچنین کاربردی‌بودن مطالب کتاب را دلیل دیگر جذابیت آن می‌داند و می‌گوید: «نویسنده، پیش از آنکه این راهکارها را در قالب کتاب مطرح کند، آن‌ها را در زندگی روزمره خود به کار بسته و بعد موبه‌مو برای خواننده توضیح داده است؛ به‌گونه‌ای‌که برای خواننده هیچ ابهامی باقی نمی‌ماند».

مسعودی در پاسخ به این سؤال که آیا نکات کلیدی گفته‌شده در این کتاب برای زندگی شهروند ایرانی قابل‌اجراست، پاسخ می‌دهد: «قول‌وقرارهایی‌که نویسنده برای داشتن شادی بیشتر با خودش می‌گذارد و سرفصل‌هایی‌که در اثرش مطرح می‌کند، به هیچ‌وجه، به فرهنگ یا سبک خاصی از زندگی محدود نیست و هرکسی می‌تواند آن‌ها را اجرا کند».

 

پخش زنده