مشهد- با توجه به بروز آنفلوانزای پرندگان در برخی نقاط، اداره ‌کل دامپزشکی خراسان رضوی ورود هرگونه محموله مرتبط با طیور را منوط به اخذ مجوزهای لازم و هماهنگی قبلی با این اداره کل دانست.

ورود طیور از سایر استان‌ها به خراسان رضوی فقط با مجوز دامپزشکی امکان‌پذیر است

به گزارش قدس آنلاین، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به مشاهده مواردی از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورها در ناحیه اروپا و روسیه افزود: پرندگان مهاجر، همواره به عنوان یکی از عوامل اصلی در انتقال اجرام بیماری‌زا حایز اهمیت بوده و می‌توانند نسبت به انتقال عامل بیماری بین کشورها اقدام کنند.

دکتر محمد رشتی باف بیان کرد:بر اساس گزارش‌های دریافتی از برخی استان‌های کشور از جمله تهران، با این بیماری درگیر شده اند که بدین وسیله از تمامی مسؤولان بهداشتی و مدیریت واحدهای پرورش طیور خراسان رضوی درخواست می‌شود در اسرع وقت موارد بروز تلفات غیرعادی را در واحدهای مرغداری به این اداره ‌کل گزارش کنند.

رشتی باف خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی، مرغداران باید موضوع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ به اداره‌کل دامپزشکی استان اعلام کنند تا اقدام لازم از سوی واحدهای عملیاتی مربوط در این زمینه به عمل آید.

برچسب‌ها

پخش زنده