اهواز- رئیس مرکز و آموزشی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان که یکی از قطب های اصلی تحقیقات و آموزش کشور است، وظیفه تحقیق برای رفع چالش های بخش کشاورزی، آموزش در رده های مختلف سازمان در سازمان جهادکشاورزی و آموزش بهره برداران را برعهده دارد.

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان فناوری های کشاورزی نو را توسعه می دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمدی نادری در حاشیه افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی خوزستان که ظهر سه شنبه با حضور مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگار با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان  یکی از قطب های اصلی تحقیقات و آموزش کشور است، اظهار کرد: این مرکز وظیفه تحقیق برای رفع چالش های بخش کشاورزی و آموزش در رده های مختلف سازمان در سازمان جهاد کشاورزی و آموزش بهره برداران را برعهده دارد.

وی افزود: کارهای اصلی این مرکز تحقیقات معرفی ارقام جدید، رفع مشکلات مرتبط با تولید در بخش کشاورزی و در ایجاد بستری برای افزایش محصول و پایدار افزایش محصول و کم نهادینه کردن تولیدات کشاورزی با نگرش ملاحضلات زیست محیطی و غذای سالم می باشد.

رئیس مرکز و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در ادامه هدف مرکز رشد واحد های فناور کشاورزی استان را توسعه فناوری های کشاورزی نو دانست عنوان کرد : همچنین می توانند با اهداف تحقیقات کشاورزی سازگار باشند و راه را برای افزایش تولید باز کنند در اینجا مستقر می شوند.

نادری اضافه کرد: این شرکت ها نیز با حمایت و پشتیبانی مالی پارک علم وفناوری استان و مجموعه مرکز ما و همچنین استفاده از مجموعه آزمایشگاه های مرکز کارهای تحقیقاتی خود را انجام می دهند تا به مرحله  فروش فناوری های  خود در عرصه تولیدات کشاورزی برسند.

وی در خصوص مساحت این مرکز اظهار کرد: برای مجموعه مرکز رشد در فاز اول ۵۰۰ متر مربع پیش بینی شده که ۲۵۰ متر مربع به بهره برداری رسیده است.

رئیس مرکز و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در ارتباط با اشتغالزایی این مرکز عنوان کرد: بحث اشتغالزایی در فاز آخر شرکت های دانش بنیان است به این مفهوم که معرفی فناوری جدید در بخش کشاورزی زمینه اشتغال را فراهم می شود و از طریق تولید اختصار فناوری که از شرکت های دانش بنیان به اقتصاد کشور معرفی می شود.

نادری بااشاره اینکه در حال حاضر ۱۶ شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر می شوند، افزود: در برنامه ی فاز دوم آینده  نیز تا ۳۰ شرکت امکان توسعه  است و همچنین در  یک رویکردی  ضروریت دارد که آزمایشگاهی مان را به روز رسانی کنیم  که این  جز برنامه مان در جهت پشتیبانی از مرکز رشد است.

وی بابیان اینکه ساختمان این مرکزاز قبل ساخته شده بود و ما از امکانات استفاده کرده ایم، بیان کرد:  به جای ساخت و ساز از فضای موجود استفاده بهینه و با چابک سازی و بهره وری بیشتر تلاش کردیم که سرمایه گذاری اولیه اضافی نداشته بجز خرید امکانات  و تجهیزات اداری که با هزینه  ۱۰۰ میلیون تومان از منبع داخلی تحقیقات تامین شده است.

برچسب‌ها