داربی فوتبال ایران درحالی قرار است در آلمان برگزار شود که مخالفان و موافقان زیادی دارد.

چهار دلیل برای برگزاری دیدار استقلال و پرسپولیس در آلمان

به گزارش قدس آنلاین، دو تیم استقلال و پرسپولیس بر اساس اعلام اسپانسر مشترک دو باشگاه قرار است که روز ۲۵ تیر در آلمان به مصاف هم بروند. دلایل موافقان و مخالفان این بازی به شرح زیر است:

موافقان:

- برگزاری چنین بازی‌هایی در سطح بین المللی مرسوم است و بسیاری از باشگاه‌های بزرگ دنیا پیش از آغاز فصل در تورهای خارجی به مصاف هم می‌روند و انجام این بازی‌ها می‌تواند به فوتبال ایران چهره‌ای بین‌المللی بدهد.

- انجام یک داربی اروپایی تجربه‌ای تازه است که می‌تواند در آینده و بعد از چند آزمون و خطا به منبع مهم مالی برای این دو باشگاه تبدیل شود.

- برگزاری دیدار میان و استقلال و پرسپولیس باعث عادی شدن داربی می‌شود و از حساسیت‌های کاذب آن کم می‌کند و در نهایت منجر به ارائه بازی‌هایی جذاب و به اصطلاح تهاجمی می‌شود.

- قرار است از برگزاری این دیدار پول خوبی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخت شود؛ پولی که پرسپولیسی‌ها برای پرداخت بدهی ژوزه روی آن حساب باز کرده‌اند.

مخالفان:

- برگزاری داربی پیش از آغاز فصل در ایران امری بی سابقه بوده و مشخص نیست که بعد از نتیجه این بازی، تیم بازنده دچار چه حاشیه‌هایی خواهد شد و چقدر به لحاظ روحی آسیب می‌بیند. از گوشه و کنار شنیده شده که کادرفنی دو تیم نگران این مساله هستند.

- با توجه به اینکه تیم‌ها تا هفته پنجم لیگ معمولا شکل خود را پیدا نکرده‌اند، برگزاری این دیدار با کیفیت فنی نازلی همراه خواهد بود و از جذابیت‌های داربی کاسته می‌شود.

- با توجه به نزدیکی زمان بازی با آغاز لیگ (حدود ۱۰ روز) احتمال خستگی بازیکنان و آسیب دیدگی‌شان با توجه به پشت سر گذاشتن تمرینات بدنسازی بالا خواهد بود و این مسئله می‌تواند روی روند دو تیم در ابتدای لیگ تاثیر زیادی بگذارد. استقلال یک بار در دوره پرویز مظلومی در تعطیلات عید راهی سوئد شد و آن دیدار همان زمان هم مخالفان زیادی داشت ولی استقلال به سوئد رفت و در نهایت آسیب اردو در آن کشور را دید و نتوانست روند خوبش را در لیگ ادامه دهد.

- هنوز مسائل امنیتی بازی مشخص نیست و به صورت رسمی اعلام نشده که شورای برون مرزی با برگزاری این بازی موافق است یا نه. بازی در اروپا مطمئنا دل‌مشغولی‌هایی با خود به همراه دارد و هنوز روشن نشده که به مسائل جانبی این ماجرا توجه شده است یا خیر.

برچسب‌ها