کرمان-روستای نارجوئیه از توابع شهرستان جیرفت، چهار سال است با مشکلاتی همچون تغییر کاربری، نبود انشعابات آب، برق و.... دسته و پنجره نرم می‌کند و مردم چشم‌انتظار رفع مشکلات هستند.

بی‌مهری مسؤولان به اهالی روستای نارجوئیه جیرفت

به گزارش قدس آنلاین، اگر بخواهیم از سمت فرودگاه شهرستان جیرفت وارد این شهر شویم به روستای نارجوئیه برمی‌خوریم، روستایی که از حداقل امکانات نیز برخوردار نیست از این رو بر آن شدیم تا به جمع مردم روستا برویم، پای درد ‌و ‌دلشان بنشینیم و از زبان خودشان مشکلاتشان را جویا شویم.

نظری یکی از اهالی روستا در این ارتباط گفت: حدود 10 سال پیش اقدام به خرید چند قطعه زمین در جوار روستای خالق‌آباد و نارجوئیه کردیم که بعد از مدتی متوجه شدیم این زمین‌ها مسکونی نیستند، اما با این وجود اقدام به ساخت و ساز کردیم.

وی افزود: اکنون که برای گرفتن امتیاز انشعاب آب و برق به ادارات مربوطه مراجعه می‌کنیم در جواب به ما می‌گویند که به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنید و نامه بیاورید تا امتیاز آب و برق به شما تعلق گیرد با مراجعه به این سازمان به ما گفتند زمین‌های شما مجوز تغییر کاربری ندارد و به این شکل ساکنان این روستا در دمای شدید منطقه جیرفت بدون آب و برق در بلا تکلیفی به‌سر می‌برند.

در ادامه یکی دیگر از اهالی روستا اظهار کرد: چند ماه پیش در مسجد روستای نارجوئیه مسؤولان شهرستان جیرفت از جمله فرماندار جیرفت، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر آب و فاضلاب شهرستان و مسؤولاناداره برق برای رفع مشکلات مردم این روستا حضور پیدا کردند که تاکنون اقدام مثبتی صورت نگرفته و گامی در راستای کاهش مشکلات مردم برداشته نشده است.

در همین حین خانم جوانی که فرزند کوچک خود را نیز به همراه داشت با چشمانی گریان گفت: خارج از عدالت است که مسؤولانشهرستان در مجاورت وسایل سرمایشی چند میلیونی بنشیند و اهالی این روستا در گرمای بالای 50 درجه این شهرستان، بدون برخورداری از آب و برق به‌سختی روزگار بگذرانند.

این خانم جوان با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چرا زمانی که اهالی در این مکان اقدام به ساخت و ساز می‌کردند فرمانداری، دادستانی، مسؤولان جهاد کشاورزی و ... اعلام نکردند ساخت و ساز در این مکان غیرقانونی است، افزود: اما اکنون هیچ‌کدام از اینمسؤولان در راستای مشکلات مردم این روستا گامی برنمی‌دارند. 

البته باید گفت، جوانان این روستا نیز از حداقل امکانات ورزشی و مکان مناسب برای گذراندن اوقات فراغت خود برخوردار نیستند.

اکنون با وجود این مشکلات باید دید مسؤولان شهرستان جیرفت برای رفع مشکلات مردم روستای نارجوئیه چه اقداماتی انجام می‌دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها