خرم‎آباد- مدیرعامل مؤسسه امیدپارس قرارگاه خاتم‎الانبیاء با اشاره به سختی پروژه‎ی ریلی دورود- خرم‎آباد گفت: این پروژه به دلیل عبور از کوه‎های زاگرس پیچیده‎ترین پروژه‏ ریلی کشور محسوب می‎شود.

پیچیده‎ترین پروژه ریلی کشور؛ پروژه ریلی دورود- خرم ‏آباد

به گزارش خبرنگار قدس ‌آنلاین، محمد شاهوردی، مدیرعامل مؤسسه امیدپارس قرارگاه خاتمالانبیاء چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه گفت: پروژهی راه‌آهن دورود- خرم‌آباد یکی از پروژه‌های مهم و ملی است که در راستای سیاست‌های کلی بوده که مراکز استان‌ها را به شریان‌های اصلی وصل کند.

وی با اشاره به پیشرفت ۴۰درصدی این پروژه افزود: از ۱۱۴کیلومتر در حال حاضر ۷۵کیلومتر فعال بوده و در حال اجراست مابقی نیز به دلیل وجود معارضین ملکی با مشکل روبه‌رو شده است که در صورت رفع این مشکل تا سال ۹۸به اتمام خواهد رسید.

سرهنگ شاهوردی با بیان این‌که طویل‌ترین تونل خاورمیانه در مسیر این پروژه قرار می‌گیرد اظهار کرد: این تونل با طول ۴هزار و ۴۶۰متر در خاورمیانه بی‌نظیر بوده و برای اولین بار حفر چنین تونلی را در حوزه‌ی راه‌آهن تجربه کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: به دلیل وجود سه نقطه تقاطع پروژه با آزادراه اراک- خرم‌آباد می‌توان با یک معماری خاص روی این تقاطع‌ها این مسیرها را علاوه بر ایستگاه‌های مسافری، به بهترین مسیرهای توریستی و گردشگری تبدیل کرد.

شاهوردی با تأکید بر اینکه ۷۸درصد کسانی که در پروژهی ریلی دورود- خرم‌آباد مشغول به کارند بومی هستند، تصریح کرد: حدود هزار و ۲۵۰نفر به طور مستقیم در این پروژه مشغول به کارند که اغلب بومی‌اند و تا حد توان از نیروهای بومی استفاده می‌شود مگر در صورتی که به نیروهای تخصصی نیاز داشته باشیم.

وی اظهار داشت: قرارگاه خاتم در مجاورت پروژه‌های عمرانی خود قرارداد دارد که تا شعاع ۷۰کیلومتری، کارهای کم‌هزینه و زودبازدهی مانند احداث جاده‌های روستایی، مخازن آب روستایی، یادمان شهداء، بهسازی چشمه‌ها و کارهایی از این دسته در جهت محرومیت‌زدایی انجام دهد.

گفتنی‌ست قرارگاه خاتم‌الانبیاء در سراسر کشور با اجرای پروژه‌های مختلف مشغول به کار است که در لرستان نیز ۷مؤسسهی قرارگاه خاتم فعالیت دارند.

برچسب‌ها