قدس انلاین : معاون قضایی رئیس کل دادگستری گفت:رای پرونده های مورد بررسی در شعب حل اختلاف خراسان رضوی در بازه زمانی ۴۵ روزه صادر می شود.

صدور ۴۵ روزه رای در شعب حل اختلاف خراسان رضوی

علی رفسنجانی صبح سه شنبه  در نشست خبری اظهارکرد: هدف از ایجاد شوراهای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش و  کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی است. 

وی افزود : ۱۶۷ قاضی به صورت تمام وقت و ۱۷ قاضی به صورت پاره وقت با این شورا همکاری داشته و پیگیری های لازم در خصوص پرونده های ارجاع شده را انجام می دهند.

رفسنجانی گفت: سال ۹۶ تعداد پرونده های ورودی به شعب حل اختلاف استان ۲۶۳ هزار و ۲۷۲ مورد و تعداد پرونده های مختومه ۲۶۶ هزار و ۵۲۷ مورد بود که نسبت به سال قبلش در تعداد پرونده های مختومه افزایش داشته ایم. همچنین به صورت میانگین هر ماه ۲۱ هزار و ۹۴۰ پرونده به این شورا وارد می شود.

وی خاطرنشان کرد:طبق آمار موجود در سال ۹۶ بیش از ۷۴ هزار پرونده مرحله اجرای احکامشان به انجام رسیده است که ۸۰ درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیکی و ۲۰ درصد به صورت سنتی انجام شده است.

 معاون قضایی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص بیشترین تعداد پرونده های شعب حل اختلاف استان گفت: درخواست پیگیری دعاوی مالی، موسسات مالی و تخلیه منازل مسکونی از جمله بیشترین پرونده های مورد رسیدگی در شعب حل اختلاف است. 

رفسنجانی بیان کرد: پروسه زمانی رسیدگی و صدور رای در شعب حل اختلاف خراسان رضوی به صورت میانگین ۴۵ روز است و باید تاکید کرد ما در شرایط کنونی با مشکل کمبود قاضی مواجه هستیم که امیدواریم بتوانیم بخشی از آن را جبران کنیم.

وی در خصوص رسیدگی به شکایت های مردمی در بخش جرائم راهنمایی و رانندگی گفت: این موضوع در صلاحیت رسیدگی شعب حل اختلاف نیست.

برچسب‌ها